Audi A6 C6 [awarie i problemy]

Audi A6

Styl, prestiż, komfort oraz dobre osiągi to cechy, które jeszcze kilkadziesiąt lat temu zarezerwowane były dla takich niemieckich marek jak Mercedes-Benz czy BMW. Z czasem jednak do tego elitarnego klubu marek premium dołączyło Audi. Tym razem w naszym cyklu pojawiło się auto, o którym marzy spora część Polaków – model A6 III generacji.

Audi A6 Allroad

Historia modelu

Audi A6 C6, zaprojektowane przez słynnego włoskiego designera Waltera de’Silvę, zostało zaprezentowane w 2004 roku. Odmiana kombi, powszechnie znana jako Avant, do oferty dołączyła rok później. W 2006 roku do produkcji trafiła usportowiona odmiana S6 z 10-cylindrowym silnikiem pochodzącym z Lamborghini Gallardo.

W tym samym roku do oferty dołączył uterenowiony Allroad. Zgodnie z tradycją w 2007 roku niemiecki producent z Ingolstadt zaprezentował 580-konne, naszpikowane sterydami topowe wcielenie A6, oznaczone dobrze już znanym fanom tej marki symbolem RS6. W 2008 roku samochód przeszedł drobny facelifting i od tego czasu w niezmienionej formie produkowany był nadal w Niemczech, Indiach i Chinach aż do 2011 roku.

Silniki

Benzynowe:

R4 2,0 TFSI (170 KM)
V6 2,4 (177 KM)
V6 2,8 FSI (190, 210- 220 KM)
V6 3,0 TFSI (290 KM)
V8 4,2 (335 KM)
V8 4,2 FSI (350 KM)
V10 5,2 FSI (420- 435 KM)
V10 5,0 TFSI (580 KM)

Diesla:

R4 2,0 TDI PD (140 KM)
R4 2,0 TDI CR (136- 170 KM)
V6 2,7 TDI CR (180- 190 KM)
V6 3,0 TDI CR (225- 240 KM)

Wybór silników w A6 jest tak ogromy, że żaden z potencjalnych klientów nie powinien narzekać no to, że nie znajdzie dla siebie odpowiedniej jednostki napędowej. Spośród motorów wysokoprężnych zdecydowanie najlepszym wyborem będzie 3-litrowy motor TDI produkujący 200 KM.

Charakteryzuje się on rewelacyjną elastycznością i doskonałą dynamiką. Niestety, diesel ten cierpi na awarie układu wtryskowego. Najczęściej uszkodzone są wtryskiwacze, ale czasem wymiany wymaga także pompa. Koszty takich naprawy to wydatki o wartości często przekraczającej sumę ponad 10 000 zł. Drogo? Niestety, prestiż musi swoje kosztować.

Audi S6

Trzeba również pamiętać, że wiele egzemplarzy z wysokoprężnymi silnikami V6 cierpi na problemy z hałasującym łańcuchem rozrządu, czego źródłem jest uszkodzenie górnych napinaczy. Naprawa kosztuje tyle, ile naprawa układu wtryskowego, czyli dość dużo.

Zdecydowanie odradzam natomiast 140-konnego diesla 2,0 TDI PD. W tej jednostce skala potencjalnych awarii jest naprawdę duża. Nieszczelność zaworu EGR, zatarcie pompy paliwa oraz uszkodzenie napędu pompy oleju to niejedyne usterki (niestety po przejechaniu średnio 150 000 km problem powraca).

Audi RS6 Avant

Często poważne problemy sprawiają również pompowtryskiwacze, które nie należą do zbyt trwałych elementów. W dieslach zdarzają się też awarie dwumasowych kół zamachowych i przypadki zapychania się filtra cząstek stałych, zwłaszcza w egzemplarzach użytkowanych, w mieście.

A jak w Audi A6 sprawują się benzyniaki? W autach sprzed liftingu zdarzają się awarie cewek zapłonowych, ale na szczęście Niemcy stanęli na wysokości zadania i od 2011 roku cewki wymieniane są w ramach akcji serwisowej za darmo. Ponadto w silnikach FSI i TFSI z bezpośrednim wtryskiem z czasem na zaworach osadza się nagar, ale to problem wszystkich współczesnych jednostek z bezpośrednim wtryskiem.

Poza tymi usterkami poważniejsze awarie mogą pojawić się właściwie tylko w w wariancie 2,4 l, w którym dochodzi do luzowania się klap kolektora ssącego.

Audi A6 Wnętrze

Audi A6 Wnętrze

Dane techniczne

Audi A6 C6 może mieć albo napęd na przednią oś, albo stały napęd na 4 koła (quattro), w którym za rozdzielanie momentu obrotowego odpowiada mechanizm różnicowy typu Torsen. Do wyboru są albo 6-biegowa, manualna skrzynia, albo jeden z dwóch automatów: 6-stopniowy Tiptronic lub 7-biegowy bezstopniowy Multitronic.

Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie to układy wielowahaczowe, specjalna odmiana Allroad została jeszcze dodatkowo wyposażona w elementy pneumatyczne. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez instytut Euro NCAP auto zdobyło 5 gwiazdek.

Audi A6 Avant

Awaryjność

Pomimo skomplikowanej budowy zawieszenie całkiem dobrze radzi sobie na polskich drogach. Niestety, coraz częściej wymiany mogą wymagać jego poszczególne elementy – w autach z dużymi przebiegami dochodzi do uszkodzenia wahaczy oraz amortyzatorów, z których zaczyna wyciekać olej. Z kolei w uterenowionym Allroad powszechnie spotykanym problemem są uszkodzone miechy powietrzne.

Audi A6 Przekrój

Kapryśna bywa również elektronika: problemy z prawidłowym działaniem urządzeń pokładowych (głównie nawigacji i systemu audio), defekt przełączników służących do elektrycznego uchylania szyb, awarie silniczka dynamicznej regulacji świateł oraz zacinający się szyberdach to typowe przypadłości tego modelu. Użytkownicy Audi A6 C6 narzekają na wadliwy zamek tylnej klapy bagażnika, wycierające się przyciski otwierania szyb, a także szwankujący sterownik turbosprężarki i regulator napięcia alternatora.

Audi A6

Naszym zdaniem

Audi A6 C6 to stylowa limuzyna dla wymagających osób ceniących sobie wysoki komfort podróżowania, rewelacyjną dynamikę oraz bogate wyposażenie. Niestety, z wysokim prestiżem wiążą się też wysokie koszty eksploatacji, dlatego potencjalnym klientom radzę dobrze przemyśleć zakup tego auta. Oszczędzanie na serwisie z pewnością negatywnie odbije się na bezawaryjności samochodu. Najtańsze auta kosztują około 45 000 zł, ale będą one wymagały dużych nakładów finansowych, cena najdroższych dochodzi nawet do 150 000 zł.

Zobacz także:

Awarie i problemy: Audi A6 C5

BMW Serii 5 E60/E61 [awarie i problemy]

Mercedes klasy E W211 [awarie i problemy]

Volvo S80 I [awarie i problemy]

SAAB 9-5 I [awarie i problemy]

Regulamin komentowania

  • Wp

    Już wg mnie tekst pokroju “Audi A6 C6 może dysponować albo napędem na przednią osi albo stałym napędem na 4 koła quattro” może dysponować napędem na przednio osią dyskwalifikuje ten samochód z premium. Ale zaraz zaczną fan boy tej marki schodzić i nazwą mnie hejterem.
    Z tej trójki:
    1. Mercedes/BMW
    2. Audi

    • ddd

      Wg mnie BMW i Mercedesa dyskwalifikuje z marki premium to że te auta są słabsze od marek które nie uchodzą za marki premium.
      Z trójki:
      1. Audi
      2. Wszystko tylko nie przereklamowany Mercedes/BMW.

    • ddd

      Wg mnie BMW i Mercedesa dyskwalifikuje z marki premium to że te auta są słabsze od marek które nie uchodzą za marki premium.
      Z trójki:
      1. Audi
      2. Wszystko tylko nie przereklamowany Mercedes/BMW.

      • wiflak

        słabsze? hehehehe dobry żart, dawno tak się nie uśmiałem…

        ps. dobrze że dodałeś “Wg mnie”, przynajmniej usprawiedliwia Cię to, że twoja wypowiedz nie musi mieć nic wspólnego z rzeczywistością..

      • wiflak

        słabsze? hehehehe dobry żart, dawno tak się nie uśmiałem…

        ps. dobrze że dodałeś “Wg mnie”, przynajmniej usprawiedliwia Cię to, że twoja wypowiedz nie musi mieć nic wspólnego z rzeczywistością..

    • wiflak

      dyskwalifikuje ten samochód z premium ? hehehehe dobry żart, dawno tak się nie uśmiałem…

      ps. dobrze że dodałeś “wg mnie”, przynajmniej usprawiedliwia Cię to, że twoja wypowiedz nie musi mieć nic wspólnego z rzeczywistością..

    • wiflak

      dyskwalifikuje ten samochód z premium ? hehehehe dobry żart, dawno tak się nie uśmiałem…

      ps. dobrze że dodałeś “wg mnie”, przynajmniej usprawiedliwia Cię to, że twoja wypowiedz nie musi mieć nic wspólnego z rzeczywistością..

    • lukasz

      Tylko napęd na tył w klasie premium??? dobry żart!!!!

  • Heh!

    “miechy potwietrznych” nie jest to raczej dobrze odmienione.

  • JDM

    “7-stopniowy Tiptronic” - Raczej Multitronic

  • JDM

    “7-stopniowy Tiptronic” - Raczej Multitronic

    • baczek

      multitronic jest akurat bezstopniowy :)

      • Gość

        Ale ma zaprogramowane wirtualne biegi… 

    • baczek

      multitronic jest akurat bezstopniowy :)

    • baczek

      multitronic jest akurat bezstopniowy :)

    • baczek

      multitronic jest akurat bezstopniowy :)

    • twój guru

      naucz sie czytać ze zrozumieniem mat.ole

  • Derek_F40

    No i gdzie ta niemiecka jakość? 

    • Bobi
      • wiflak

        Rankingi tego typu są mylne, “testowanie” są auta z wszystkich roczników, więc im starsze egzemplarze, tym bardziej wyeksploatowane i awaryjne. a najwięcej ich ma Mercedes, produkcja od 2002, kolejno BMW 2003 i Audi 2004, więc jest to analogia do procentów jakie podałeś, tyle że ni jak się ma to do rzeczywistości. Jeśli chodzi o awaryjność, uważam że te auta należy postawić na równi.

        • Bobi

          Bez przesady 2 lata różnicy i aż 10% więcej awaryjnych…

        • wiflak

          2 lata to przebieg większy o jakieś 60-100 tys. w przypadku diesli. 10% to nie “aż”, lecz “tylko”.

      • wiflak

        Rankingi tego typu są mylne, “testowanie” są auta z wszystkich roczników, więc im starsze egzemplarze, tym bardziej wyeksploatowane i awaryjne. a najwięcej ich ma Mercedes, produkcja od 2002, kolejno BMW 2003 i Audi 2004, więc jest to analogia do procentów jakie podałeś, tyle że ni jak się ma to do rzeczywistości. Jeśli chodzi o awaryjność, uważam że te auta należy postawić na równi.

    • wiflak

      sugerujesz że japońska czy jakaś inna jest lepsza? początek lat 90-tych minął dawno temu… 

      • Gosc

        owszem lata 90 minęły, ale nie wszystkie japońce są bardziej awaryjne 

  • Derek_F40

    No i gdzie ta niemiecka jakość? 

  • Advadv

    W akapicie dane techniczne jest błąd. jest audi a6 c5 a powinno być a6 c6

  • Advadv

    W akapicie dane techniczne jest błąd. jest audi a6 c5 a powinno być a6 c6

  • Advadv

    W akapicie dane techniczne jest błąd. jest audi a6 c5 a powinno być a6 c6

  • Saratoga

    A problemy związane z okładaniem nagaru na gniazdach zaworów w silnikach FSI?  
    Autor mógłby uzupełnić o te informacje podaje link do tematu który dotyczy tego problemu:  http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606&st=0 Chyba, że w A6 i silnikach FSI nie ma tego problemu? Proszę o wyjaśnienie? 

    • Kowal

      A co cie to interesuje i tak cie nigdy nie będzie stać na to auto buahahah.

    • Kowal

      A co cie to interesuje i tak cie nigdy nie będzie stać na to auto buahahah.

      • Daw34994

        Kowalu,czy jesteś debilem?nie,nie mów!już wiem…

        • rRoman

          Kowal ma racje za to ty wyszedłeś na debila ;)

        • Wiktor

          Idiotą jest ten, którego jedynym argumentem jest “bo cię nie stać”
          Za cenę tego Audi (od 45 tys.), to się dobrze wyposażonego hatchbacka nie kupi…

        • Wiktor

          Idiotą jest ten, którego jedynym argumentem jest “bo cię nie stać”
          Za cenę tego Audi (od 45 tys.), to się dobrze wyposażonego hatchbacka nie kupi…

        • heh

          Tego dzieciaka nawet na dobry rower nie stać co dopiero na samochód ;)

        • heh

          Tego dzieciaka nawet na dobry rower nie stać co dopiero na samochód ;)

        • Daw34994

          rRoman,zaraz dołączysz do jego grona.bo powiedz mi jak po durnym wpisie na stronce możesz stwierdzić czy kogoś stać na coś lub nie?no ręce opadają

        • rRoman

          Kowal ma racje za to ty wyszedłeś na debila ;)

        • rRoman

          Kowal ma racje za to ty wyszedłeś na debila ;)

        • rRoman

          Kowal ma racje za to ty wyszedłeś na debila ;)

  • Saratoga

    A problemy związane z okładaniem nagaru na gniazdach zaworów w silnikach FSI?  
    Autor mógłby uzupełnić o te informacje podaje link do tematu który dotyczy tego problemu:  http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606&st=0 Chyba, że w A6 i silnikach FSI nie ma tego problemu? Proszę o wyjaśnienie? 

  • Saratoga

    A problemy związane z okładaniem nagaru na gniazdach zaworów w silnikach FSI?  
    Autor mógłby uzupełnić o te informacje podaje link do tematu który dotyczy tego problemu:  http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606&st=0 Chyba, że w A6 i silnikach FSI nie ma tego problemu? Proszę o wyjaśnienie? 

  • GS450h

    czyli jedna wielka awaria nie dziekuje

    • IS200

      No a bmw to dno totalne…

      • wiflak

        O_o możesz rozwinąć? Co jest najlepsze nie musisz pisać, domyślam się… ;), ale chodzi mi o BMW. Po tak zdecydowanym stwierdzeniu chyba znasz auta tej marki jak własną kieszeń, i miałeś co najmniej z 10 modeli kupionych w salonie i każdym zrobiłeś po milionie km.. tak że słucham.

        • klych

          Jakbyś się znał na dobrych samochodach to byś nie zadawał takich idiotycznych pytań.

        • wiflak

          ahaaaaa… no to teraz już wszystko wiem…. bosssze, widzisz i nie grzmisz..

        • klych

          No właśnie nie wiesz, jakbyś wiedział to byś tak nie wielbił tandetnych beemek.

        • wiflak

          heheheh dawaj dalej, twoje argumenty wręcz mnie przytłaczają,

          nie wielbię “beemek” po prostu znam się na porządnej motoryzacji :)

      • wiflak

        O_o możesz rozwinąć? Co jest najlepsze nie musisz pisać, domyślam się… ;), ale chodzi mi o BMW. Po tak zdecydowanym stwierdzeniu chyba znasz auta tej marki jak własną kieszeń, i miałeś co najmniej z 10 modeli kupionych w salonie i każdym zrobiłeś po milionie km.. tak że słucham.

  • hm

    Bardziej podoba mi się wersja sprzed fl. Słyszałem już wcześniej o dość wysokich kosztach eksploatacyjnych, ceny części od audi zawsze były wysokie, teraz widać, że doszła do tego jeszcze dość wysoka awaryjność.

    • qwerty

      Wszystko się psuje, najważniejsze że psuje się dużo mniej od Mercedesa i BMW bo to konkurencja.

      • bengal

        Może poprzesz swoją “mundrą” wypowiedź jakimś źródłem?

  • Atol Mururoa

    Z jednym stwierdzeniem się nie zgodzę. Nie jest to auto dla wymagających. Jest to samochód dla osób, które w najłatwiejszy możliwy sposób chcą epatować luksusem, nie mają większych wymagań estetycznych i kierują się w życiu stereotypami. 

    • ASD

      Jakbyś nie zauważył w newsie jest Audi a nie BMW :)
      Twój komentarz jest nie na miejscu :)

      • bengal

        Błagam.. zacznijcie moderować to forum…

        • qwa

          Jak po Audi jeżdżą to “SUPER” ale jak na bełemwu ktoś coś złego powie to “Błagam, zróbcie coś; jak tak można; chryste panie!”…

        • bengal

          Może dlatego, że artykuł jest na temat Audi, a komentarze o BMW pojawiają się pod praktycznie każdym artykułem na tym portalu. Czytanie tych ciągłych sporów pomiędzy gimnazjalistami jest gorsze niż ból zęba.

        • qwa

          Jak po Audi jeżdżą to “SUPER” ale jak na bełemwu ktoś coś złego powie to “Błagam, zróbcie coś; jak tak można; chryste panie!”…

  • Stolarz Jan Tokarz

    “..jeszcze kiladziesiąt lat temu zarezerwowane były dla takich niemieckich marek jak Mercedes-Benz czy BMW (..)”

    Kilkadziesiąt lat temu BMW nie istniało na scenie aut luksusowych!

    • wasko

      kilkadziesiąt to co najmniej 20 lat, więc istniało i to mocno, zdecydowanie mocniej jak Audi…

    • michal_andy

      A kilkadziesiąt lat temu Audi wcale nie istniało… i co to ma za znaczenie…

      • historyk

        Audi istnieje od 1899 r no i od tego roku zajmują się samochodami i to znakomitymi. Przy marnych latach 50 Bmw kiedy to Bmw zaczęło produkować auta z resztą na licencji Brytyjskiej marki wygląda co najmniej śmiesznie.

        • wiflak

          to jakoś kiepsko sobie radziło patrząc na to że dopiero po ponad 100 latach zaczyna dorównywać BMW ;D, poza tym 1899 nie było czegoś takiego jak audi, tylko Horch, Audi powstało 10 lat później, jako nowa firma (nie zmiana nazwy) więc oficjalnie istnieje od 1909.

        • historyk

          Audi znalazło się po “złej” stronie podczas II wojny światowej i praktycznie Audi przestało istnieć, zniszczyła je wojna. 
          Całe szczęście Audi ruszyło od kilku lat z kopyta i teraz robi o wiele lesze auta mimo zunifikowania na rynku. Audi to Horch (miedzy innymi) a Horch to Audi.

        • wiflak

          I jeszcze jedno, BMW zaczęło produkować auta 1928r.

          ps. słaby z Ciebie historyk, bo ze mnie (przyznaje się bez bicia – żaden) ale chyba wiem nieco więcej niż “zawodowiec” :) bez urazy, to tylko żart.

        • historyk

          Na licencji marki Brytyjskiej, w dodatku bardzo słabe w tamtych czasach. Umieli wtedy tylko robić puszki na sardynki.

          Nie musiałeś się przyznawać że żaden z ciebie historyk… to widać po twoich nie ciekawych wpisach.

        • historyk

          Na licencji marki Brytyjskiej, w dodatku bardzo słabe w tamtych czasach. Umieli wtedy tylko robić puszki na sardynki.

          Nie musiałeś się przyznawać że żaden z ciebie historyk… to widać po twoich nie ciekawych wpisach.

        • wiflak

          twoje też za ciekawe nie są, skoro prawdy nie mówią, albo są tendencyjnie jednostronne, trochę obiektywizmu skoro chodzi o historie, to już było, tego nie zmienisz.

          poza tym, co mają do rzeczy auta z muzeum w odniesieniu do A6 C6..

          ps. zmień nick, profanujesz określenie “historyk”

    • historyk

      Dokładnie, pierwsze “luksusowe” (napisałem w nawiasie bo tyle było w tym aucie luksusu co w polonezie..) Bmw to Była seria 7 z 1977 r
      Audi to chociażby Imperator z 8 cylindrowym silnikiem z 1929 r, Mercedes to chociażby Nurburg z lat 30.

  • Elite

    Audi to marka dla ludzi inteligentnych i bardzo wybrednych. BMW to auta dla dresów (w każdym tego słowa znaczeniu).

    • wiflak

      wow! co ty nie powiesz? po takim zdaniu ciężko zakwalifikować cie do grupy tych “inteligentnych”

      jak trzeba być sfrustrowanym aby pisać taki komentarze??

    • Wiktor

      Bardzo inteligentnych! Widać to po komentarzach… 
      Wybredności nie będę komentował, bo Audi to marka która we wszystkim jest dobra, ale w niczym najlepsza. Chcesz komfortu? Bierzesz Mercedesa. Chcesz auto bardziej sportowe? Bierzesz BMW. Chcesz coś pomiędzy (ale do końca nie wiesz co)? Bierzesz Audi. Innych marek nie będę szufladkował, bo flame war toczy się o te 3 marki.

      • Elite

        A czy ja gdzieś twierdziłem, że Audi to marka dla mnie?
        Bardzo mi miło, że od razu nazywacie mnie inteligentnym…
        Żadne pseudo sportowe BMW nie jest tak sportowe jak Audi R8.
        Także “sportowość” u bmw to taki mit jak o smoku wawelskim.I wątpię by ktoś narzekał na komfort w autach z pneumatycznym zawieszeniem.
        U Audi każdy sobie znajdzie czego oczekuje.

        • Wiktor

          Czy ja gdzieś stwierdziłem, że Audi to marka dla Ciebie?? ;)

    • Aaa

      Nie wpadłbym na to, że wokół mnie mieszkają ludzie inteligentni i wybredni. Audi stoi w każdej zagrodzie we wsi, w której mieszkam – poza moją.

    • Aaa

      Nie wpadłbym na to, że wokół mnie mieszkają ludzie inteligentni i wybredni. Audi stoi w każdej zagrodzie we wsi, w której mieszkam – poza moją.

  • Elite

    Audi to marka dla ludzi inteligentnych i bardzo wybrednych. BMW to auta dla dresów (w każdym tego słowa znaczeniu).

  • wladek

    w 90% osoby tutaj kłócące się mają
    1.Audi 80
    2. Bmw e36
    3. Mercedes w124
    (Kolejnośc alfabetyczna pzdr)
    I wy się wypowiadacie co jest premium, a co nie jest?

    • wiflak

      na szczęście zaliczam się do “elitarnej” grupy 10% jako posiadać 530d E60 i wiem co to premium :D

      dobra, kończę wpisy w tym wątku. jeszcze “inteligencja” (jak to określił kolega “Elite”) 80-tek zrobi mi wjazd na chate, to się będę dopiero miał… ;) 

      • wodek

        Jak jak kocham takich trolli jak wiflak :)

        • wiflak

          trolli mówisz? hmmm… a jak siebie określisz? jak na razie nic rzeczowego na temat A6 C6 nie napisałeś… czyżbyś kochał sam siebie?? :))

           jak widać niektórym adrenalina sięgnęła zenitu :)

          no tak, ale przecież miałem już nic nie pisać, ale nie mogłem się powstrzymać… za dobrze się bawię

        • ss

          Nie mogłeś się powstrzymać bo trollowanie to twoje całe życie.

        • ss

          Nie mogłeś się powstrzymać bo trollowanie to twoje całe życie.

  • Wpertal

    Poziom komentarzy żenujący. Koledzy jak nie macie nic morytorycznego do powiedzenia w danym temacie to się nie wypowiadajcie. Temat to audi a6 c6 a nie “bmw vs audi”. 
    Jeśli chodzi o auto to moim zdaniem starzeje się z klasą. 
    Szkoda że rs6 wciąż są tak drogie. Chciałbym doświadczyć na własnej skórze przyspieszeń lepszych od r8 w aucie z nadwoziem kombi. Niesamowite są też możliwości jakie daje ten silnik. 700KM w tym aucie to żaden problem i wtedy to musi być killer:)

    • wodek

      Ale to ty w pierwszym poście zacząłeś o bmw wiec teraz nie miej pretensji trollu :)

      • Wpertal

        głupio wyszło ale widocznie z tym gościem użyliśmy tego samego maila. Możesz mi wierzyć, że ja tego posta na początku nie pisałem:)

    • Aaa

      Kup Volvo V70R poprzedniej generacji. Potencjał większy od RS6 za nieporównywalnie mniejszą kasę. No i lepszy zawias, nadaje się też do skręcania, a nie tylko do jazdy na wprost.

      • hilux

        hejterów to już całkowicie grzeje :D
        lepiej niech sobie kupi poloneza zje wszystkie sportowe auta na wejściu :D

    • Aaa

      Kup Volvo V70R poprzedniej generacji. Potencjał większy od RS6 za nieporównywalnie mniejszą kasę. No i lepszy zawias, nadaje się też do skręcania, a nie tylko do jazdy na wprost.

    • Aaa

      Kup Volvo V70R poprzedniej generacji. Potencjał większy od RS6 za nieporównywalnie mniejszą kasę. No i lepszy zawias, nadaje się też do skręcania, a nie tylko do jazdy na wprost.

  • rokoko

    porządne auto i tyle, a usterki jakieś to ma każde

  • Mieeeciu

    ałdi w każdej wsi i zagrodzie koniecznie TDI i duma niech sąsiedzi się zes@#$@ z zazdrości a co!

    • Pawalek

      Przewiozl mnie  takim A6 C3 z 4,2 z silnikiem V8, handlarz  od ktorego kupowalem mego Passacika B5 FL 1.9 TDI… wiecie co?… to jest prawdziwy Wersal na kolach…..CUDO i to takie ze moj Pastuch przy nim to zwykle g…..

    • ss

      Siema Aaa trollu, i ten niżej to też ty trollu :D

    • ss

      Siema Aaa trollu, i ten niżej to też ty trollu :D

    • ss

      Siema Aaa trollu, i ten niżej to też ty trollu :D

  • markam

    aż mi się odechciewa interesować i kupować auta z grupy BMW, Audi lub Mercedes jak czytam komentarze większości osób…nie chcę wpaść do tej grupy idiotów którzy non stop się kłócą która z tych trzech marek jest lepsza.

  • ikop

    Banda znawców się odezwała w komentarzach, urażeni swoją dumę muszą się dowartościować w nich. To Audi mi się po prostu nie podoba, nie budzi we mnie żadnych emocji, ale na litość nie wypisuję że jest beznadziejne tylko dla tego bo mi się nie podoba, tylko szanuje zdanie innych że chcą jeździć tym samochodem i oczekuje od innych szacunku że ja po prostu wybieram BMW.  

  • ikop

    Banda znawców się odezwała w komentarzach, urażeni swoją dumę muszą się dowartościować w nich. To Audi mi się po prostu nie podoba, nie budzi we mnie żadnych emocji, ale na litość nie wypisuję że jest beznadziejne tylko dla tego bo mi się nie podoba, tylko szanuje zdanie innych że chcą jeździć tym samochodem i oczekuje od innych szacunku że ja po prostu wybieram BMW.  

    • kolargol

      BMW to tandetne ścierwo. Wstydziłbym się napisać że wolę BMW…

    • kolargol

      BMW to tandetne ścierwo. Wstydziłbym się napisać że wolę BMW…

    • kolargol

      BMW to tandetne ścierwo. Wstydziłbym się napisać że wolę BMW…

  • markam

    popieram poprzednika…wszystkie te 3 marki różnią się w pewnych rzeczach, i to jest piękne, bo nudno byłoby gdyby były identyczne i różniły się tylko znaczkiem na masce…więc niech te różnice nie będą rzeczami które się wzajemnie sobie wytyka tylko cieszmy się tym, że mamy różnorodność i większy wybór, możliwość porównywania ;)

  • zoth

    pierwszy komentarz dobrze opisuje ta marke i po reklamie widac do jakich dresow sa kierowane te auta no ale jak ktos ma kompleksy to nic na to sie nie poradzi
    btw. nie mam nic do audi i uwazam ze sa to swietne auta ale bmw ma lepsze i zeby nie bylo jest to moje zdanie a bawarek juz pare mialem to wiem co pisze
    http://www.youtube.com/watch?v=ZC2BDtN1q1s

  • putde

    Ja pier*ole zacznijcie wprowadzać komentarze po zatwierdzeniu przez moderatora, nie przez automat. Lecz wtedy pewnie będziecie narzekać na to że mało osób wchodzi, bo jak troll nie będzie mógł podnieś swojego ego w komentarzach to pójdzie na inny portal…
    Tego czytać się nie da…

    • ghj

      Wtedy może 4-5 osób by tylko komentowało bo 90% tu siedzących to trolle, fanboye i hejterzy. A ci normalni co odwiedzają ten portal nie czytają tych idiotyzmów w komentarzach, tylko same tematy.

      • Grosniskcki

        Niekoniecznie.
        Zobacz na dyskusję w tematach odnośnie innych marek, nie ma tam takiego chamstwa… co najwyżej wpadnie jakiś fan niemieckich samochodów i powie, że reszta to biedota, bo ich nie stać na ałdi czy bmw.

        Ale generalnie właściciele innych marek wydają się być bardziej kulturalni.

        Mnie w sumie cały czas dziwi, co audi czy bmw mają wspólnego z klasą czy prestiżem. Dziś wystarczy, że byle frajerzyna kupi sobie 15letnie bmw czy audi za 5000 zł i już się panoszy jaką to elitę reprezentuje… hahahaha. Szkoda gadać.

        • zava

          Właśnie sytuacja jest odwrotna. Jest temat nie związany z Audi a wpadnie jakie idiota i zacznie psioczyć “jakie to ałdi jest beee” i się zaczyna wojna. Na każdym kroku starają się poniżać tą markę no ale co tacy idioci mogą…

  • putde

    Ja pier*ole zacznijcie wprowadzać komentarze po zatwierdzeniu przez moderatora, nie przez automat. Lecz wtedy pewnie będziecie narzekać na to że mało osób wchodzi, bo jak troll nie będzie mógł podnieś swojego ego w komentarzach to pójdzie na inny portal…
    Tego czytać się nie da…

  • Pracacholandia

    Do audi przesiadlem sie z passata. Kupilem 3 miesiace temu.
    Mam auto z 2006 3.0 tdi … narazie wszystko jest ok. Jedyny mankament to spalanie w miescie 10 do 11 litrow na setke przy ostroznej jezdzie.
    Jestem pod wrazeniem napedu 4×4 … Zima nieocenione

    Ogolnie, fajne autko, chociaz drogie w eksploatacji. Zmiana oleju to 8L syntetyka, przepalila mi sie dzisiaj zarowka. 80 zl :(

  • pzdr

    wszystkie auta tej klasy są dobre ale Audi ma w Polsce najlepszą renomę. Wg. stereotypów Merc to stary brzuchaty szkop, a BMW to łysy kark o inteligencji muła bagiennego – takie opinie, nie przeskoczysz tego. jak jestem dumny z mojego A6 C6 (myślę o A6 2013) i nie jest tak, że uważam A6 za naj dlatego, że takim jeżdżę ale takim jeżdżę i dlatego mam taką opinię a to różnica.

  • kudlaty.

    od kilku miesięcy jeżdżę A6 C6 2.4 benz+lpg quattro – jak dla mnie rewelacja, wygodne, dużo miejsca, wystarczająco szybkie, spalanie w granicach rozsądku, koszty eksploatacji jednak wysokie: komplet dość dobrych opon 2500pln, olej+filtry+tarcze przód i tył, klocki przód i tył + naprawa cieknącego wężyka spryskiwaczy 6000pln, także zgadzam się z artykułem. pozdrawiam wszystkich

  • Damian

    Bardzo dobre auto, mam takie już drugi rok, przebieg 120 tyś km, zero napraw.. W klasie premium trudno znaleźć lepsze – znakomite wnętrze, audio Bose, quattro, silnik 3.2 i bardzo dobra skrzynia.. Czego chcieć więcej :)