Inny niż inne, czyli 700 KM w GT2 RS! – Wimmer 911 GT2 RS (2010)

Jeśli jesteś jednym z 500 szczęściarzy, którzy mogli nabyć Porsche 911 GT2 RS to masz problem. Aż 499 innych osób ma taki sam wóz jak Ty. Wywaliłeś kupę szmalu, żeby pięciuset innych gości też jeździło takim samym samochodem jak Ty. Ale Wimmer ma na to lekarstwo. Tylko z wyglądu Twoje 911 GT2 RS będzie takie samo jak inne…

Wimmer 911 GT 2 RS fot.1

Pomijając fakt, że Porsche 911 GT2 RS jest niepraktycznym samochodem w codziennym użytkowaniu, to można o tym bolidzie pisać tylko w samych superlatywach, tak jak jakiś czas temu pisało się o Ferrari 430 Scuderia. Do wożenia zakupów to 911 raczej się nie nadaje, ale w końcu nie po to ten samochód przecież zbudowano. A zaprojektowano go po to, żeby „w miarę sprawnie” pokonywał Nürburgring Nordschleife. Z tym, że zwrot „w miarę sprawnie” znaczy w mniej niż 9 min, a dokładniej w mniej niż 8 min, a już całkiem dokładnie to w 7:24 min (i podobno da się szybciej)!

Porsche 911 GT3 — supertest

Problem jest tylko taki, że większość egzemplarzy wykupują nie kierowcy wyścigowi czy rajdowi, a faceci z ciasno, niczym węzeł dusiciela z Alcatraz, zawiązanymi pod szyją krawatami. A ci goście czy prowadzą Rolls-Royce’a, czy Ferrari jeżdżą zwykle tak samo – powoli. Pewnie znajdzie się paru takich, którzy mają pojęcie o wyścigowej jeździe, ale to zdecydowana mniejszość. Ale załóżmy, że właściciel opisywanego wozu jednak wie jak poruszać się po torze. Czym dysponuje nabywając 911 GT2 RS?

Wimmer 911 GT 2 RS fot.4

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Z tyłu, pod dużym spojlerem i pokrywą, znajduje się silnik M96/70R. To już ostatni z „bokserów”, który ma objętość skokową 3,6 l i nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa (w pozostałych 911 motory mają 3,8 l i bezpośredni wtrysk paliwa). Przy współpracy z dwiema turbosprężarkami ta jednostka wytwarza 620 KM przy 6500 obr./min i 700 Nm w zakresie od 2250–5500 obr./min.

Kubatech Carrera GT Stufe II

Porsche uznało, że dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Pewnie jednym z argumentów była mniejsza niż w przypadku zautomatyzowanych, dwusprzęgłowych skrzynek PDK masa. Ze skrzyni moc jest przekazywana przez mechanizm różnicowy z blokadą na tylne koła.

9ff 911 GT3 GTurbo 850

911 GT2 RS jest lekkie. Według katalogów waży 1370 kg, natomiast pomiar dziennikarzy SportAuto wykazał, że zalany pod korek bolid legitymuje się 1405 kg. Tak czy inaczej to niezły wynik.

Wimmer 911 GT 2 RS fot.6

Jeśli chodzi o parametry drogowe to 911 GT2 RS może pochwalić się całkiem niezłymi osiągami. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 3,50 s, a do 200 km/h ta rakieta przyspiesza w 9,80 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 330 km/h. To bardzo dobre parametry, a jednak mechanicy Wimmera uznali, że da się wycisnąć jeszcze więcej.

Edo Competition 911 GT2 RS Biene Maja

Specjaliści z Solingen jak zwykle skupili się na tuningu mechanicznym, który w tym konkretnym samochodzie ograniczył się do przeróbek związanych z silnikiem. Zmieniono program sterujący silnikiem, usprawniono turbosprężarki (prawdopodobnie chodzi o podniesienie ciśnienia doładowania, które w seryjnym wozie wynosi 1,6 bara), zmieniono kanały dolotowe powietrza i wstawiono jeszcze bardziej sportowe filtry powietrza. Oprócz tego w układzie wydechowym pojawił się zawór sterujący i reaktory katalityczne o zmniejszonych oporach wewnętrznych.

Wimmer 911 GT 2 RS fot.8

Rezultat? 83 KM i 110 Nm więcej niż w wozie seryjnym. Innymi słowy, moc maksymalna wynosi 703 KM, a maksymalny moment obrotowy 810 Nm. Nietrudno się domyślić, że osiągi są lepsze niż w fabrycznym GT2 RS. Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Wimmer potrzebuje 3,30 s. To rezultat nadal słabszy niż w Porsche 911 Turbo S (3,10 s), ale Turbo ma napęd na obie osie, a poza tym GT2 RS przewagę osiągów (na torze) ma w zawieszeniu. 200 km/h na liczniku przerobionego 911 GT2 RS pojawi się po 9,50 s. Po zdjęciu ogranicznika prędkość maksymalna wzrosła do 356 km/h.

SpeedART 911 Turbo BTR-II 650 Evo

Teraz już właściciel tego samochodu może czuć naprawdę wyróżniony. Ciekawe tylko czy kiedyś wykorzysta potencjał tego bolidu.

Cargraphic 911 GT3 RSC 2 3.8

Wracając jeszcze do samego Wimmera i tuningu Porsche to zaryzykuję stwierdzenie, że z GT2 RS dałoby się wycisnąć spokojnie jeszcze ze 100 KM. Być może nawet moc mogłaby dojść do 850 KM. A dlaczego by nie? Przecież Wimmer 911 GT2 Speed Bi-Turbo z zeszłego roku ma 827 KM!

Wimmer 911 GT 2 RS fot.13

Jako że w Solingen pracują sami gentlemani, to nie udzielili informacji ile kosztuje radość posiadania ich dzieła, ale założę się, że więcej niż wynosi budżet niejednego afrykańskiego państwa.

Kto pojechał do Essen na targi, ten ma możliwość obejrzenia z bliska tego samochodu.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: B6, M96/70R
  • Ustawienie: Z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cm3
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki typu VTG
  • Moc maksymalna: 703 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 195,28 KM/l (seryjny – 172,22 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 810 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne PCCB
  • Koła przednie: 9,0 x 19"
  • Koła tylne: 12,0 x 19"
  • Opony przednie: 245/35 R 19
  • Opony tylne: 325/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1405 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,00 kg/KM (seryjny – 2,27 kg/KM)
  • Długość: 4469 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1285 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0–100 km/h: 3,30 s
  • Przyspieszenie 0–200 km/h: 9,50 s
  • Prędkość maksymalna: 356 km/h

Źródło: automobilesreview

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Mitsubishi Lancer Evo X Concept Final na otarcie łez [aktualizacja] Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Aston Martin testuje panele słoneczne na swoich samochodach Nissan Navara od Nismo Kobiety wybrały swój samochód roku Zlicytowano najdroższe numery rejestracyjne świata Sebastian Vettel po trzech dniach w Scuderia Ferrari Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty BMW serii 5 GT z dieslem do serwisu Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz?

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana