WAŻNE
TERAZ

To w ich dom uderzyły szczątki drona. "Przez okno patrzę: leci dach"

Zwycięska rajdówka Peugeota zmienia nadwozie na 3008 DKR

Peugeot ma już na koncie tryumf w tegorocznym Rajdzie Dakar z modelem 2008 DKR i prawdopodobnie jest on ostatnim w jego historii. Na dalsze sukcesy przez jakiś czas będzie pracował Peugeot 3008 DKR.

Stéphane Peterhansel wygrał swój dwunasty Dakar w tym roku i nie zamierza składać broni przed przyszłoroczną edycją. Ostatni sukces zawdzięcza m. in. pracy ekipy Peugeot Sport, która przygotowała znakomity wóz, niedający szans rywalom. To Peugeot 2008 DKR, który niebawem przejdzie do historii.Stéphane Peterhansel wygrał swój dwunasty Dakar w tym roku i nie zamierza składać broni przed przyszłoroczną edycją. Ostatni sukces zawdzięcza m. in. pracy ekipy Peugeot Sport, która przygotowała znakomity wóz, niedający szans rywalom. To Peugeot 2008 DKR, który niebawem przejdzie do historii.
Marcin Łobodziński
Nowe wcielenie dakarowej rajdówki Peugeota ma wyglądać jak niedawno zaprezentowany crossover 3008. Przygotowano już nadwozie wyczynowego auta, które obok swojego drogowego odpowiednika stanie na stoisku producenta na Paris Motor Show i po raz pierwszy te dwa modele zostaną zaprezentowane na żywo szerokiej publiczności.
Nowe wcielenie dakarowej rajdówki Peugeota ma wyglądać jak niedawno zaprezentowany crossover 3008. Przygotowano już nadwozie wyczynowego auta, które obok swojego drogowego odpowiednika stanie na stoisku producenta na Paris Motor Show i po raz pierwszy te dwa modele zostaną zaprezentowane na żywo szerokiej publiczności.
Nowy samochód rajdowy poprawiono w czterech obszarach: niezawodności, pracy zawieszenia, wydajności układu klimatyzacji oraz charakterystyki momentu obrotowego.
Nowy samochód rajdowy poprawiono w czterech obszarach: niezawodności, pracy zawieszenia, wydajności układu klimatyzacji oraz charakterystyki momentu obrotowego.
3-litrowy silnik V6 twin-turbo został dostosowany do nowych regulacji technicznych, które nakazują nałożenie zwężki w układzie dolotowym o średnicy 38 mm, o milimetr mniejszej niż w edycji 2016. Pomimo to, inżynierowie z Peugeot Sport wycisnęli jeszcze więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach, przy stracie 20 KM mocy maksymalnej.
3-litrowy silnik V6 twin-turbo został dostosowany do nowych regulacji technicznych, które nakazują nałożenie zwężki w układzie dolotowym o średnicy 38 mm, o milimetr mniejszej niż w edycji 2016. Pomimo to, inżynierowie z Peugeot Sport wycisnęli jeszcze więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach, przy stracie 20 KM mocy maksymalnej.
Zawieszenie i tak było już największą zaletą 2008 DKR, ale jego konstruktorzy twierdzą, że jest to tak inspirujący ich do pracy obszar, że postanowili "pobawić się" jego geometrią w nowym modelu, testując przez 15 dni podczas Silk Way Rally różne ustawienia.
Zawieszenie i tak było już największą zaletą 2008 DKR, ale jego konstruktorzy twierdzą, że jest to tak inspirujący ich do pracy obszar, że postanowili "pobawić się" jego geometrią w nowym modelu, testując przez 15 dni podczas Silk Way Rally różne ustawienia.
Klimatyzacja w Peugeocie DKR została wprowadzona po raz pierwszy w tym roku latem, ale zostanie elementem wyposażenia modelu 3008 DKR. Obecnie wydaje się niezbędna, skoro w kabinie, temperatura powietrza dochodzi nawet do 60 stopni Celsjusza.
Klimatyzacja w Peugeocie DKR została wprowadzona po raz pierwszy w tym roku latem, ale zostanie elementem wyposażenia modelu 3008 DKR. Obecnie wydaje się niezbędna, skoro w kabinie, temperatura powietrza dochodzi nawet do 60 stopni Celsjusza.
Nowa maszyna przejdzie chrzest bojowy w październikowym Rajdzie Maroka, rozgrywanym w dniach 3-7.10. Na jego starcie staną cztery załogi z głównymi gwiazdami zespołu: Stéphanem Peterhanselem, Carlosem Sainzem, Sébastienem Loebem i Cyrilem Despresem.
Nowa maszyna przejdzie chrzest bojowy w październikowym Rajdzie Maroka, rozgrywanym w dniach 3-7.10. Na jego starcie staną cztery załogi z głównymi gwiazdami zespołu: Stéphanem Peterhanselem, Carlosem Sainzem, Sébastienem Loebem i Cyrilem Despresem.
Jak słusznie zauważyli projektanci z Bruno Faminem na czele, linia nadwozia stylistyką nawiązuje do poprzednika, a jednocześnie oddaje nowe wcielenie produkcyjnego 3008. Tymczasem zapraszamy na kolejną stronę by przyjrzeć się detalom nowej konstrukcji oraz na krótki, ale pomysłowy klip wideo.
Jak słusznie zauważyli projektanci z Bruno Faminem na czele, linia nadwozia stylistyką nawiązuje do poprzednika, a jednocześnie oddaje nowe wcielenie produkcyjnego 3008. Tymczasem zapraszamy na kolejną stronę by przyjrzeć się detalom nowej konstrukcji oraz na krótki, ale pomysłowy klip wideo.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Brand New PEUGEOT 3008 DKR

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km