Zepsuta pomarańcza – G&S Exclusive 4200 Evo Dynamic Trident (2012)

Niemiecka firma G&S Exclusive podjęła się tuningu nieprodukowanego już od 5 lat Maserati 4200 GT. Czy wprowadzone przez G&S zmiany wyszły temu autu na dobre?

Obraz
Olgierd Lachowski

Niemiecka firma G&S Exclusive podjęła się tuningu nieprodukowanego już od 5 lat Maserati 4200 GT. Czy wprowadzone przez G&S zmiany wyszły temu autu na dobre?

Maserati 4200 GT produkowane było w zasadzie od 2001 do 2007 roku. Co prawda w 2004 roku zmieniono nazwę samochodu na GrandSport i dokonano szeregu modyfikacji, to jednak tak naprawdę było to jedno i to samo auto.

Obraz

Przez cały okres produkcji 4200 GT i GranSport oferowane były tylko z jednym silnikiem konstrukcji Ferrari. Była to 8-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 4,2 l. Wolnossący motor w 4200 GT rozwijał moc 390 KM przy 7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 452 Nm przy 4500 obr./min. Ważący 1670 kg samochód setkę osiągał w 4,90 s, a jego prędkość maksymalna wynosiła 285 km/h.

Obraz

W przygotowanym przez Niemców Maserati osiągi się nie zmieniły, bo tuner nie przeprowadził żadnych ulepszeń wokół silnika i jego osprzętu. Jedyna różnicaw postaci końca układu wydechowego opracowanego przez firmę Capristo nie podniosła mocy, ale sprawiła, że auto spod znaku trójzębu brzmi nieco lepiej.

Więcej odwagi mechanicy wykazali przy zawieszeniu, zastępując je komponentami firmy KW z zestawu Variant 3. W pełni regulowane podwozie pozwala wycisnąć więcej z silnika na torze. W tym samym pomagają opony Dunlop. Pracownicy G&S zdecydowali się na zastosowanie 20-calowych felg OZ Ultraleggera o szerokości 8,5” z przodu i 10,0” z tyłu, na które założono właśnie Dunlopy o rozmiarze 235/30 R 20 na kołach kierowanych i 275/25 R 20 na osi napędowej.

Obraz

W kabinie pojawiło się więcej kompozytów, a te, które wstawiło G&S, są pomalowane na pomarańczowo. Kolor nawiązuje do nadwozia, które zostało pokryte lakierem o barwie identycznej z tą używaną do malowania Lamborghini Gallardo. Farba prezentowałaby się bardzo dobrze na karoserii Maserati, gdyby nie te wszystkie modyfikacje stylistów tunera.

Obraz

Przód próbowano upodobnić do wytwarzanego obecnie Maserati GranTurismo i to z niego przejęto atrapę chłodnicy, która jest większa niż w 4200 GT. To jednak nie wszystko, bo przedni zderzak został tak ukształtowany, że znajduje się tuż przy ziemi, a na jego froncie wycięto otwory przypominające otwory wentylacyjne z młodszego brata.

Obraz

Progi są osłonięte nowymi nakładkami, które chyba projektował ktoś, używając tylko linijki. Kanciaste listwy zupełnie nie współgrają z obłymi liniami karoserii. Nic lepiej nie jest z tyłu, gdzie pojawił się ogromny dyfuzor, to znaczy… jest to imitacja dyfuzora, bo 4200 GT nie wykorzystuje efektu przyziemnego.

Obraz

Przez „ulepszenia” nadwozia samochód optycznie utył i wygląda tak, jakby miał za małe koła. W tym przypadku zamiast pomarańczowego koloru przydałby się czarny, żeby ukryć choć trochę wyczyny stylistów G&S.

Obraz

Pozostaje mieć nadzieję, że tuner z Albstadt nie znajdzie wielu chętnych na tego typu modyfikacje i dzięki temu nie okaleczy zbyt wielu egzemplarzy Maserati 4200 GT.

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4  zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4244 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 390 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91,89 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 452 Nm przy 4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 20” OZ Ultraleggera
  • Koła tylne: 10,0 x 20” OZ Ultraleggera
  • Opony przednie: 235/30 R 20 Dunlop
  • Opony tylne: 275/25 R 20 Dunlop

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1670 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,28 kg/KM
  • Długość: 4523 mm
  • Szerokość: 1821 mm
  • Rozstaw osi: 2659 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,90 s
  • Prędkość maksymalna: 285 km/hblock position=\inside6317/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy