Zender powraca? – Zender Abarth 500 Corsa Stradale Concept (2013)

Znany przede wszystkim w latach 80. i 90. Zender być może powróci na rynek tuningowy z nowym wozem – bazującym na modelu Abarth 500 autem z silnikiem o mocy 240 KM. Oto koncept tej maszyny.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wraz z 1 września 2008 roku znajdujący się na rynku od 40 lat Zender zamknął swoją filię tuningową. Prawa do części pakietów zostały sprzedane firmie JMS, a felgi przejęło przedsiębiorstwo Smoor Felgen. Wydawało się, że to początek końca dla Zendera.

Przez lata zespół zajmował się tuningiem rozmaitych samochodów. Choć wiele z aut wyglądało topornie nawet jak na „kwadratowe” lata 80., niemieckie przedsiębiorstwo miało wielu klientów. Z biegiem lat Zender zostawał jednak coraz bardziej z tyłu, by w końcu zamknąć dział tuningu.

Obraz

Jak się okazuje, firma całkowicie nie padła, a głównym kierunkiem jej działalności jest teraz sprzedaż Ferrari i Maserati w ekskluzywnych salonach samochodowych. Powoli jednak Zender myśli o powrocie na scenę tuningową. Preludium do tego może być zmodyfikowany, na razie koncepcyjny Abarth 500 Corsa Stradale.

Mimo upływu pięciu lat jedno się nie zmieniło u Zendera. Nowe auto po przeróbkach wygląda – nazwijmy to – „tak samo nietypowo” jak wiele poprzednich projektów. Nie chcę używać słowa „brzydki”, bo być może komuś podoba się taki przerośnięty Fiat.

Napompowana karoseria to zasługa nowych komponentów nadwozia. Są to: przedni zderzakospojler, nakładki na progi zintegrowane z przednimi błotnikami, poszerzone tylne błotniki, nowy zderzak z tyłu oraz spojler dachowy.

Obraz

Moim zdaniem Abarth teraz wygląda najgorzej z przodu – kompletnie nie pasują mu diodowe światła à la Porsche 911 Turbo (997). Z kolei najlepiej prezentuje się z tyłu, gdzie uwagę zwracają dwie końcówki rur wydechowych umieszczone blisko środka pojazdu. Wszystkie wymienione elementy zrobione są z kompozytów węglowych. Felgi mają 18 cali i są ubrane w opony Pirelli P Zero o rozmiarze 215/35 R 18.

Najmocniejszy z drogowych seryjnych Abarthów z rodziny 500/695 rozwijał 205 KM – była to wersja Assetto Corsa. Autko po przeróbkach Zendera ma o 35 KM mocy więcej. To wszystko z turbodoładowanego silnika o objętości skokowej 1,4 l.

Według Niemców ten niesforny maluch potrzebuje tylko 6,50 s na osiągnięcie 100 km/h i 24,20 s na rozpędzenie się do 200 km/h. Przyspieszanie kończy się przy 232 km/h.

Obraz

Aktualnie rozważane jest uruchomienie produkcji części do seryjnego samochodu i przebudowywanie aut na życzenie klientów.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Chińczycy chcą podbić Europę. Technologiami sypią jak z rękawa
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Wideo: nowa Mazda 6e z bliska. Przy projekcie pomógł chiński partner
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał