Żegnaj Eclipse - edycja specjalna na pożegnanie

Mitsubishi ogłosiło, że już niedługo zakończy produkcję sportowego i kultowego w niektórych kręgach modelu Eclipse. Pojazd obecny na rynku od 1989 roku doczekał się 4 generacji, a zakończy swój żywot w postaci ostatniej edycji specjalnej nazwanej po prostu SE - Special Edition.

2012 Mitsubishi Eclipse SE2012 Mitsubishi Eclipse SE
Arkadiusz Gabrysiak

Mitsubishi ogłosiło, że już niedługo zakończy produkcję sportowego i kultowego w niektórych kręgach modelu Eclipse. Pojazd obecny na rynku od 1989 roku doczekał się 4 generacji, a zakończy swój żywot w postaci ostatniej edycji specjalnej nazwanej po prostu SE - Special Edition.

Póki co, japoński producent nie zdecydował się zaprezentować żadnego następcy i nie wiadomo czy w najbliższym czasie takiego się doczekamy, gdyż Eclipse ostatnio nie sprzedawał się zbyt dobrze. Rok modelowy 2012 będzie więc ostatnim Eclipse na rynku.

2012 Mitsubishi Eclipse SE
2012 Mitsubishi Eclipse SE

Ostatnia edycja specjalna tak naprawdę niczym specjalnym nie jest. Z zewnątrz możemy zaobserwować kilka czarnych akcentów, które kontrastują z białym lakierem. Są to czarne elementy przy listwach progowych ze znaczkiem SE, czarny korek wlewu paliwa i czarne obudowy lusterek bocznych. Ponadto samochód został wyposażony w ciemne, 18-calowe felgi aluminiowe. Edycja SE będzie dostępna zarówno w wersji coupe jak i spyder, przy czym w coupe nabywcy otrzymają także szyberdach w standardzie.

Pozostałych zmian należy szukać wewnątrz pojazdu. Producent zdecydował się tutaj na bogate wyposażenie, z którego warto wymienić między innymi: skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, kamerę cofania, moduł Bluetooth, podgrzewane lusterka boczne, automatyczną klimatyzację (w wersji GT) i 650-watowy system audio firmy Rockford Fosgate z radiem satelitarnym SIRIUS.

2012 Mitsubishi Eclipse SE
2012 Mitsubishi Eclipse SE

Do wyboru będą także dwie opcje silnikowe:

  • 2,4-litrowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa generująca 162 KM,
  • 3,8-litrowy motor w układzie V6 o mocy 265 KM połączony z 5-stopniową przekładnią automatyczną Sportronic z możliwością ręcznej zmiany biegów.

Jak widać ostatnia edycja SE nie jest niczym szczególnym. Myślę, że Mitsubishi mogłoby się bardziej postarać i lepiej pożegnać ten kultowy model.

  • 2012 Mitsubishi Eclipse SE
  • 2012 Mitsubishi Eclipse SE
  • 2012 Mitsubishi Eclipse SE
  • 2012 Mitsubishi Eclipse SE
  • 2012 Mitsubishi Eclipse SE
[1/5] 2012 Mitsubishi Eclipse SE Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił