WAŻNE
TERAZ

Czarne chmury nad Wąsikiem i Kamińskim. Jest ruch prokuratury

Zaślepka w zderzaku. Każdy powinien wiedzieć, do czego służy

Zaślepki w zderzaku są elementem, który można znaleźć w niemal każdym samochodzie. Wielu z nas jednak wolałoby nie mieć potrzeby korzystania z elementu, który jest pod nimi ukryty. Oczywiście, chyba że znajdzie się ktoś, kto potrzebuje naszej pomocy na drodze.

Zaślepkę należy zdjąć, gdy trzeba holować autoZaślepkę należy zdjąć, gdy trzeba holować auto
Źródło zdjęć: © WP
Filip Buliński

Zaślepki te można zlokalizować zarówno na przednim, jak i tylnym zderzaku. Ich kształt może być różny - zazwyczaj jest to mały, okrągły lub kwadratowy element. Wszystko zależy od konkretnego modelu samochodu. Pod zaślepką znajduje się gwint, do którego wkręcane jest ucho do holowania. Ucho to jest częścią zestawu narzędzi dostarczanych przez producenta samochodu. Dzięki temu mamy możliwość bezpiecznego i prawidłowego przymocowania liny do holowania lub liny, która pozwala na wciągnięcie pojazdu na lawetę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Mazda MX-30 - niemieccy kierowcy mogą protestować

Aby uzyskać dostęp do gwintu, trzeba delikatnie podważyć zaślepkę. Można to zrobić za pomocą płaskiego śrubokręta lub grota kluczyka do samochodu, który wsadzamy w wyżłobione miejsce. Zaślepka zazwyczaj jest zabezpieczona plastikowym paskiem, aby nie zgubiła się po otwarciu. Wkręcając ucho do holowania, trzeba pamiętać, aby dokręcić je mocno.

Ucho znajduje się na wyposażeniu samochodu
Ucho znajduje się na wyposażeniu samochodu © WP | Mariusz Zmysłowski

Uszy do holowania mogą mieć różne długości. Czy są krótsze, czy dłuższe, zależy od konstrukcji danego samochodu, ponieważ gwint jest wpuszczony w belkę. Niektórzy producenci samochodów zamiast stosować zaślepkę i gwint na ucho, "integrują" je od razu z belką i umieszczają w widocznym miejscu.

Choć dla osób, które interesują się motoryzacją, informacja ta może wydawać się oczywista, dla tych, którzy korzystają z samochodu jedynie jako środka transportu, może to być nowość. Nawet jeśli informacje o zastosowaniu ucha do holowania są zawarte w instrukcji obsługi samochodu, warto znać je na pamięć. Lepiej wiedzieć z góry, gdzie i czego szukać, niż tracić czas na przeglądanie stron instrukcji w sytuacji awaryjnej.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?