Z najdłuższego tunelu w Polsce zniknie znak B-5. Co to oznacza dla kierowców?

GDDKiA donosi o zmianach na Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), które zaczną obowiązywać do 1 sierpnia i potrwają wstępnie do 30 września. Chodzi o zniesienie obowiązujących dotychczas ograniczeń tonażowych.

Na POW będzie więcej ciężarówekNa POW będzie więcej ciężarówek
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / GDDKiA
Aleksander Ruciński

Jak donosi Polska Agencja Prasowa (PAP), powołująca się na rzeczniczkę warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzatę Tarnowską, 1 sierpnia, na dwa miesiące przestanie obowiązywać godzinowy zakaz poruszania się pojazdów o masie dopuszczalnej przekraczającej 16 ton. Decyzja dotyczy całego odcinka pomiędzy węzłami Opacz i Lubelska, wliczając w to najdłuższy tunel w Polsce.

Dotychczasowy zakaz obowiązywał w godzinach szczytu, tj. od 7 do 10 rano i od 16 do 20. Na podstawie analiz ruchu zdecydowano się jednak znieść ograniczenia.

"Zaprojektowany układ drogowy od węzła Konotopa do węzła Lubelska, w przekroju dwie jezdnie po trzy pasy ruchu wraz z jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi na węźle Opacz, zapewnia planowany poziom warunków bezpieczeństwa ruchu. Stąd podjęcie decyzji o czasowym zniesieniu ograniczeń w ruchu dla pojazdów o masie dopuszczalnej powyżej 16 ton. Obserwacja, a następnie analiza ruchu będą stanowić materiał do dalszego rozwoju strategii zarządzania ruchem w Warszawskim Węźle Drogowym" – mówi Małgorzata Tarnowska, cytowana przez PAP.

Decyzja nie niesie ze sobą konieczności dokonania poważnych zmian w infrastrukturze drogowej. Wystarczy zasłonięcie znaków B-5 z tabliczkami 16 t oraz tablic F-6. Zasłonięte lub usunięte zostanie też oznakowanie wyznaczające zatoczki do kontroli pojazdów zlokalizowane na węźle Warszawa Lotnisko i pomiędzy węzłami Lubelska a Patriotów.

W pierwszych dniach obowiązywania nowych przepisów w okolicy można spodziewać się wzmożonych patroli policji oraz inspekcji transportu drogowego. Funkcjonariusze będą przyglądać się zachowaniu kierowców i reagować na nieprawidłowości.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇