Wyposażenie na abonament? Klienci mają jasną odpowiedź dla producentów

Kupujesz nowe auto, lecz musisz stale dopłacać, by w pełni wykorzystać jego możliwości - tak zdaniem wielu producentów wygląda przyszłość motoryzacji. Sądząc po wynikach badań, nie jest to model biznesowy, który przypadnie do gustu klientom.

Jedną z marek, które stosują subskrypcje, jest TeslaJedną z marek, które stosują subskrypcje, jest Tesla
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Wielu producentów samochodów eksperymentuje z miesięcznymi subskrypcjami. To nic innego jak cykliczna opłata za dostęp do domyślnie zablokowanych, dodatkowych funkcji pojazdu. Przykładem może być m.in. BMW, Audi, Volvo czy Tesla.

Marketingowcy mówią jednym głosem. Chodzi o to, by obniżyć bazową cenę pojazdu, jednocześnie dając klientom dostęp do dodatkowych funkcji, tylko wtedy, gdy ci tego potrzebują. Kupujący są jednak innego zdania.

Z badań przeprowadzonych przez amerykańską organizację Cox Automotive na kilkuset osobach wynika, że 75 proc. respondentów nie chciałoby dopłacać do dodatkowych funkcji po zakupie pojazdu. Woleliby, by wyposażenie było uwzględnione w cenie zakupu.

Szczególnie gdy mowa o takich udogodnieniach jak podgrzewane i wentylowane fotele, możliwość zdalnego uruchomienia pojazdu czy systemy wsparcia kierowcy. Aż 89 proc. badanych deklarujących chęć zakupu nowego auta w najbliższych dwóch latach chciałoby, by asystent pasa ruchu nie wymagał subskrypcji. W przypadku systemu hamowania awaryjnego podobną wolę wyraziło 87 proc.

Na drugim biegunie mamy 25 proc. badanych, którzy nie wyrazili się negatywnie o płatnych subskrypcjach. Ci, pytani o to za co dopłacaliby najchętniej, w pierwszej kolejności wymieniali systemy bezpieczeństwa, lepsze osiągi czy pokładowe Wi-Fi.

A wy? Co o tym myślicie? Czy bylibyście skłonni płacić abonament za dodatkowe wyposażenie lub funkcje pojazdu?

Aleksander Ruciński, dziennikarz Autokult.pl

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach