Wyposażenie na abonament? Klienci mają jasną odpowiedź dla producentów

Kupujesz nowe auto, lecz musisz stale dopłacać, by w pełni wykorzystać jego możliwości - tak zdaniem wielu producentów wygląda przyszłość motoryzacji. Sądząc po wynikach badań, nie jest to model biznesowy, który przypadnie do gustu klientom.

Jedną z marek, które stosują subskrypcje, jest TeslaJedną z marek, które stosują subskrypcje, jest Tesla
Źródło zdjęć: © fot. Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Wielu producentów samochodów eksperymentuje z miesięcznymi subskrypcjami. To nic innego jak cykliczna opłata za dostęp do domyślnie zablokowanych, dodatkowych funkcji pojazdu. Przykładem może być m.in. BMW, Audi, Volvo czy Tesla.

Marketingowcy mówią jednym głosem. Chodzi o to, by obniżyć bazową cenę pojazdu, jednocześnie dając klientom dostęp do dodatkowych funkcji, tylko wtedy, gdy ci tego potrzebują. Kupujący są jednak innego zdania.

Z badań przeprowadzonych przez amerykańską organizację Cox Automotive na kilkuset osobach wynika, że 75 proc. respondentów nie chciałoby dopłacać do dodatkowych funkcji po zakupie pojazdu. Woleliby, by wyposażenie było uwzględnione w cenie zakupu.

Szczególnie gdy mowa o takich udogodnieniach jak podgrzewane i wentylowane fotele, możliwość zdalnego uruchomienia pojazdu czy systemy wsparcia kierowcy. Aż 89 proc. badanych deklarujących chęć zakupu nowego auta w najbliższych dwóch latach chciałoby, by asystent pasa ruchu nie wymagał subskrypcji. W przypadku systemu hamowania awaryjnego podobną wolę wyraziło 87 proc.

Na drugim biegunie mamy 25 proc. badanych, którzy nie wyrazili się negatywnie o płatnych subskrypcjach. Ci, pytani o to za co dopłacaliby najchętniej, w pierwszej kolejności wymieniali systemy bezpieczeństwa, lepsze osiągi czy pokładowe Wi-Fi.

A wy? Co o tym myślicie? Czy bylibyście skłonni płacić abonament za dodatkowe wyposażenie lub funkcje pojazdu?

Aleksander Ruciński, dziennikarz Autokult.pl

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯