Wściekły Szef – Hennessey Mustang Boss 302 HPE700 (2011)

Szefa można wnerwić na wiele sposobów. Temu wyprodukowanemu przez Forda Szefowi nastąpili na odcisk ludzie Hennesseya, instalując pod jego maską sprężarkę mechaniczną. Teraz Szef jest strasznie wściekły – wściekły jak 700 KM!

Obraz
Olgierd Lachowski

Szefa można wnerwić na wiele sposobów. Temu wyprodukowanemu przez Forda Szefowi nastąpili na odcisk ludzie Hennesseya, instalując pod jego maską sprężarkę mechaniczną. Teraz Szef jest strasznie wściekły – wściekły jak 700 KM!

Boss, model rocznikowy 2012, ma pod maską silnik V8 o nazwie Coyote, który ma objętość skokową 5,0 l. Jak na amerykańskie standardy motor jest bardzo nowoczesny, bo ma 4 zawory na cylinder, a wałki rozrządu znajdują się w głowicach. W wersji Boss jednostka napędowa Mustanga ma moc 446 KM i maksymalny moment obrotowy 515 Nm.

Obraz

W jednym ze starszych wpisów dotyczących Mustanga GT zastanawiałem się, co będzie, gdy do silnika zostanie dołączone potężne doładowanie. No i już wiemy. W HPE700 Hennessey zastosował sprężarkę mechaniczną typu Roots TVS model R2300 przygotowaną przez firmę Eaton. Żeby zwiększyć dodatkowo ilość powietrza wpadającego do cylindrów, tuner zainstalował międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego typu ciecz-gaz.

Oczywiście po drodze dokonano też innych przeróbek. Pojawiły się na przykład wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, do których benzynę dostarcza większa pompa. Nie obyło się bez wymiany powietrznych przewodów dolotowych i filtrów powietrza na większe. Nowy jest również sportowy układ wydechowy.

Obraz

Wszystko okraszono nową elektroniką i tak oto mechanicy uzyskali 710 KM mocy maksymalnej przy 7000 obr./min. Jeśli ktoś zadaje sobie pytanie, jak długo to wszystko podziała, to Hennessey odpowiada na nie, dając gwarancję na swoje przeróbki na 3 lata lub 36 000 mil.

Ze zmian niezwiązanych z jednostką napędową mamy tylko nowe dywaniki z logo tunera w kabinie oraz kompozytowe nakładki na progi i listwę pod przednim zderzakiem wykonane z włókna węglowego.

Obraz

Ciekawe, czy ktoś bardziej „rozwścieczy” Szefa niż Hennessey Performance?

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor Eaton R2300
  • Moc maksymalna: 710 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 143,41 KM/l (seryjny – 90,08 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1647 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,32 kg/KM (seryjny – 3,69 kg/KM)
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Wysokość: 1400 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mm

Osiągi:

  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 10,90 sblock position=\inside6768/block

Źródło: Hennessey

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej