Wreszcie oficjalnie: nowe Audi R8 (2015) [aktualizacja]

Po długim zwlekaniu Audi przedstawiło wygląd nowej generacji R8.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

W tym roku producenci samochodów przed targami samochodowymi w Genewie wyjątkowo wiele razy zapowiadają samochody zanim oficjalnie zaprezentują nowe modele w pełnej krasie. Po wycieku pierwszej oficjalnej ilustracji, Audi pokazało w pełnej krasie nowe R8.

Na początku samochód będzie oferowany wyłącznie w wersji V10 i V10 Plus. Pierwsza z nich będzie rozwijać z 5,2 l 540 KM i 540 Nm. Druga, mocniejsza ma generować 610 KM i 560 Nm. R8 V10 Plus osiągnie 100 km/h w zaledwie 3,2 s. Prędkość maksymalna niemieckiego sportowca będzie wynosić 330 km/h. Jego słabsza wersja ma być o 0,3 s wolniejsza w sprincie do setki. Wskazówka prędkościomierza przy wciśniętym do podłogi gazie przestanie się przemieszczać po wskazaniu 323 km/h.

Obraz

Audi zrezygnowało z ręcznej skrzyni biegów. Nowa generacja R8 będzie oferowana wyłącznie z 7-biegową przekładnią S-Tronic. Moc ma być przekazywana na cztery koła przez nową wersję napędu quattro.

Audi poinformowało, że widlasta dziesiątka została wyposażona w dodatkowy układ wtrysku pośredniego. Dzięki temu silnik jest bardziej oszczędny i łatwiej generuje wysoką moc. Nowa generacja R8 została także wyposażona w Cylinder-On-Demand. W sumie te zabiegi przekładają się na średnie zużycie paliwa na poziomie 11,8 l/100 km. oraz emisję CO2 na poziomie 289 g/km.

Konstrukcja nowego R8 została wykonana w architekturze Audi Space Frame, wykorzystującej stopy aluminium i CFRP. Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło odchudzić sportowca w stosunku do jego pierwszej generacji. Teraz R8 V10 waży 1454 kg. Co ważne, poprawiono nie tylko masę, ale także sztywność skrętną. Jest ona teraz większa aż o 40% w stosunku do poprzednika.

W podstawowym R8 V10 Audi będzie oferować stalowe tarcze hamulcowe, natomiast V10 Plus ma być domyślnie wyposażane w zestaw ceramiczny.

Obraz

System Drive Select w nowej generacji Audi R8 ma oferować kierowcy cztery tryby pracy: Comfort, Auto, Dynamic i Individual. Ma on wpływ na pracę silnika, układu kierowniczego, skrzyni biegów i napędu quattro. Drive Select może także sterować opcjonalnymi dodatkami: zawieszeniem Magnetic Ride oraz sportowym układem wydechowym o zmiennej charakterystyce.

Wewnątrz znajdziemy między innymi wirtualny kokpit znany już z modeli TT oraz Volkswagena Passata. Umieszczenie wyświetlacza przed oczami kierowcy pozwoliło uprościć konsolę środkową. Jej projekt jest niezwykle minimalistyczny.

Nowe Audi R8 zadebiutuje publicznie na zbliżających się targach samochodowych w Genewie. Sprzedaż modelu rozpocznie się latem tego roku. Wersja V10 ma kosztować 165 tys. euro. Mocniejsza odmiana V10 Plus będzie startować od 187 400 euro.

Nowe Audi R8 V10 (2015) - oficjalna galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

[aktualizacja 1 marca]

Tuż przed targami w Genewie Audi przedstawiło swoje flagowe premiery na krótkich filmach. Pierwszą z nich jest koncepcyjny Prologue Avant. Druga to naturalnie R8 V10:

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀