Wreszcie jest! | Audi RS3 oficjalnie [wideo]
Niedawno do Internetu przedostały się nieoficjalne informacje na temat najmocniejszej odmiany Audi A3. Jak się okazuje - było w nich sporo prawdy. Dzisiaj nie musimy już spekulować - Audi oficjalnie zaprezentowało model RS3.
22.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:51
Niedawno do Internetu przedostały się nieoficjalne informacje na temat najmocniejszej odmiany Audi A3. Jak się okazuje - było w nich sporo prawdy. Dzisiaj nie musimy już spekulować - Audi oficjalnie zaprezentowało model RS3.
Zacznijmy od konkretów - pod maską tego hot-hatcha z logo 4 pierścieni na przedzie znajdzie się silnik z Audi TT-RS, a więc 2,5-litrowa, pięciocylindrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa rozwijająca moc 340 koni mechanicznych i 450 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1600 do 5300 obrotów na minutę.
Moc ta będzie przekazywana na wszystkie 4 koła (słynne quattro) za pomocą 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni S tronic, która może funkcjonować w dwóch trybach automatycznych i jednym manualnym. Do zmieniania biegów posłużą natomiast łopatki przy kierownicy.
Samochód waży 1575 kg, co przekłada się na dobre osiągi. Pierwsze 100 km/h zobaczymy na prędkościomierzu już po 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Wszystko to przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa - Audi oszacowało, że samochód w cyklu mieszanym zużywa około 9,1 litra benzyny na 100 km. Jednak - moim zdaniem- wynik ten będzie niezwykle trudny do osiągnięcia.
Zawieszenie samochodu zostało usztywnione i obniżone o 25 mm, dzięki czemu RS3 powinno lepiej trzymać się drogi. O dobrą przyczepność zadbają również szerokie opony (235/35 z przodu i 225/35 z tyłu), które znajdziemy na 19-calowych felgach aluminiowych. Audi w modelu RS3 usprawniło także układ hamulcowy, w którym królują wentylowane tarcze o średnicy 370 mm z przodu i 310 mm z tyłu.
Z zewnątrz możemy zauważyć, że RS3 ma bardziej agresywną sylwetkę niż zwykły model A3. Audi zdecydowało się bowiem na kilka zabiegów stylistycznych:
- zmodyfikowany przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza,
- listwy progowe,
- tylny zderzak z dyfuzorem,
- spoiler dachowy,
- aluminiowe obudowy lusterek,
- podwójną końcówką wydechu,
- 19-calowe felgi aluminiowe,
- poszerzone nadkola.
W środku znajdziemy m.in. spłaszczoną w dolnej części kierownicę oraz sportowe, skórzane siedzenia poprzeszywane kontrastującym szwem.
Obecnie Audi RS3 ma być oferowane jedynie w 5-drzwiowej odsłonie - szkoda, ponieważ wersja 3-drzwiowa prezentowałaby się bardziej zadziornie. Samochód pojawi się w sprzedaży na początku roku 2011 w cenie zaczynającej się od 49 900 euro, co w przeliczeniu na naszą walutę stanowi około 196 000 złotych.
Audi RS3 Sportback
Źródło: Carscoop