WRC wciąż spektakularne
Dyrektor techniczny firmy Prodrive, znanej między innymi przez wieloletnią współpracę z Subaru, powiedział ostatnio dziennikarzom, że pomimo zmiany pojemności silników od przyszłego sezonu, kibice nie odczują różnicy. Jak jego zdaniem silniki o pojemności 1600 cm3 mają dorównać tym stosowanym dzisiaj?
23.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47
Dyrektor techniczny firmy Prodrive, znanej między innymi przez wieloletnią współpracę z Subaru, powiedział ostatnio dziennikarzom, że pomimo zmiany pojemności silników od przyszłego sezonu, kibice nie odczują różnicy. Jak jego zdaniem silniki o pojemności 1600 cm[sup]3[/sup] mają dorównać tym stosowanym dzisiaj?
David Lapworth twierdzi, że kibice na całym świecie nie powinni martwić się zmianami na nadchodzący sezon. Jego zdaniem rywalizacja będzie bardziej zacięta niż w latach poprzednich. Przypomnijmy,że auta które pojawią się na trasie rajdy Szwecji od 13 Lutego będą wyposażone w doładowane silniki 1600. Kolejna istotną zmianą jest uproszczenie technologi stosowanych w układach przeniesienia napędu.
Nie będzie żadnej dramatycznej różnicy miedzy samochodami z aktualnego sezonu, a następnego. Wiem co osiągnęliśmy pracujac nad Mini i jestem przekonany, ze nie zauważycie różnicy. Mamy trochę mniejszy moment obrotowy w niższym zakresie obrotów ponieważ z silników o mniejszej pojemności mamy mniejsze doładowanie, jednak auta będą lżejsze, a różnica niezauważalna.
Zespół Mini w przyszłym tygodniu wraca do testów. Ford i Citroen również od kilku tygodni testuja swoją maszynerię na sezon 2011. Z powodu braku centralnego dyferencjału, pojazdy utracą trochę właściwości w pokonywaniu zakrętów. Z drugiej strony może to oznaczać powrót do "super boków". Ustawienie auta już przed zakrętem pod pewnym kątem było charakterystyczne dla lat osiemdziesiątych i wczesnych dziewięćdziesiątych. Mały pokaz na filmie poniżej.
Źródło: WRC