WRC wciąż spektakularne

Dyrektor techniczny firmy Prodrive, znanej między innymi przez wieloletnią współpracę z Subaru, powiedział ostatnio dziennikarzom, że pomimo zmiany pojemności silników od przyszłego sezonu, kibice nie odczują różnicy. Jak jego zdaniem silniki o pojemności 1600 cm3 mają dorównać tym stosowanym dzisiaj?

Ford Focus WRCFord Focus WRC
Krzysztof Monczak

Dyrektor techniczny firmy Prodrive, znanej między innymi przez wieloletnią współpracę z Subaru, powiedział ostatnio dziennikarzom, że pomimo zmiany pojemności silników od przyszłego sezonu, kibice nie odczują różnicy. Jak jego zdaniem silniki o pojemności 1600 cm[sup]3[/sup] mają dorównać tym stosowanym dzisiaj?

David Lapworth twierdzi, że kibice na całym świecie nie powinni martwić się zmianami na nadchodzący sezon. Jego zdaniem rywalizacja będzie bardziej zacięta niż w latach poprzednich. Przypomnijmy,że auta które pojawią się na trasie rajdy Szwecji od 13 Lutego będą wyposażone w doładowane silniki 1600. Kolejna istotną zmianą jest uproszczenie technologi stosowanych w układach przeniesienia napędu.

Nie będzie żadnej dramatycznej różnicy miedzy samochodami z aktualnego sezonu, a następnego. Wiem co osiągnęliśmy pracujac nad Mini i jestem przekonany, ze nie zauważycie różnicy. Mamy trochę mniejszy moment obrotowy w niższym zakresie obrotów ponieważ z silników o mniejszej pojemności mamy mniejsze doładowanie, jednak auta będą lżejsze, a różnica niezauważalna.

Zespół Mini w przyszłym tygodniu wraca do testów. Ford i Citroen również od kilku tygodni testuja swoją maszynerię na sezon 2011. Z powodu braku centralnego dyferencjału, pojazdy utracą trochę właściwości w pokonywaniu zakrętów. Z drugiej strony może to oznaczać powrót do "super boków". Ustawienie auta już przed zakrętem pod pewnym kątem było charakterystyczne dla lat osiemdziesiątych i wczesnych dziewięćdziesiątych. Mały pokaz na filmie poniżej.

Źródło: WRC

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy