Wielu kierowców nie wie. Mechanik wyjaśnia co to za otwór

Po uchyleniu klapki wlewu paliwa poza samym korkiem do zbiornika można pod nią znaleźć również niewielki otwór. Wyjaśniamy, do czego służy.

Czytelnika zaniepokoił ten otwór, bo napadało mu tam wodyCzytelnika zaniepokoił ten otwór, bo napadało mu tam wody
Źródło zdjęć: © fot. Czytelnik Mariusz

Tajemniczy otwór przy wlewie. Do czego właściwie służy?

Szukając odpowiedzi w internecie można znaleźć różne opinie, a jedną z nich jest taka, że ten nieduży otwór to element systemu odpowietrzania zbiornika paliwa. To nieprawda. Jest to o tyle ważne, że przez ten otwór mogłyby się dostawać zanieczyszczenia, a nawet woda, kiedy tankowalibyśmy w czasie deszczu. To mogłoby spowodować zanieczyszczenie zbiornika.

Warto podkreślić, że pytania o ten otwór pojawiają się głównie w kontekście samochodów z Grupy Volkswagena, z uwagi na ich popularność w Polsce. Audi, VW, Skoda i Seat to marki, które często wybierają Polacy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo.

BMW 5 vs Mercedes E - tak konkuruje premium

Adam Lehnort z ProfiAuto Serwis tłumaczy, że zagadkowy otwór przy wlewie paliwa pełni funkcję odpływu. Służy on głównie do odprowadzania wody, aby nie gromadziła się wokół wlewu. Nie wszystkie samochody mają szczelne zamknięcie – niektóre wyposażone są jedynie w zatrzask, co sprawia, że zgromadzona woda mogłaby w przyszłości wniknąć do zbiornika. Dlatego taki otwór jest potrzebny. Dodatkowo, podczas tankowania można przez ten właśnie otwór odprowadzić nadmiar paliwa, jeśli zostanie ono "przelane". Zmniejsza to ryzyko zalania nadwozia i nóg tankującego.

Zwykle kanalik odpływowy prowadzi do nadkola, gdzie może być odprowadzana zarówno woda, jak i paliwo. Ostatecznie płyny trafiają po prostu pod auto. Nie ma żadnego dodatkowego zbiorniczka.

Z upływem czasu warto sprawdzić czystość tego otworu, gdyż może się w nim zbierać kurz, który zmieszany z wodą i paliwem, tworzy lepką masę.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?