Więcej koni w Vivaro – Hartmann Vivaro 2.5 CDTi (2012)

Wspólny projekt vana opracowany przez GM i Renault oraz Nissana zdobył uznanie w oczach wielu przedsiębiorców. Na przykładzie Opla Vivaro firma Hartmann pokazuje, że tuning vana jest całkiem interesującą sprawą.

Obraz
Olgierd Lachowski

Opel Vivaro jest dostępny zarówno w wersji towarowej, jak i osobowej. W tej drugiej wygląda nieco atrakcyjniej. A skoro już mowa o wyglądzie tego samochodu, to przypomnę, że Renault Trafic/Opel Vivaro/Nissan Movano w momencie prezentacji przez wiele osób uznawany był za najładniejsze auto dostawcze na rynku. Dziś to auto nieco się opatrzyło, ale nadal jest ciekawą stylistycznie propozycją.

Przygotowany przez Hartmanna Opel Vivaro otrzymał nakładkę na przedni zderzak, listwy na progi, elementy ozdobne na tylny zderzak oraz większe koła. Felgi o nazwie Romme mają średnicę 19” i szerokość 8,5” i są ubrane w opony 255/40 R 19. Dostępne są także dwa inne wzory felg.

Dodatkowym elementem, który zmienia nieco prezencję vana, i który ma przede wszystkim wpływ na charakterystykę jazdy samochodu, są krótsze o 40 mm i sztywniejsze sprężyny.

Pod maską Opla kryje się 2,5-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym. 4-cylindrowiec z turbosprężarką dysponuje całkiem sporą, bo wynoszącą 146 KM mocą maksymalną. Pozwala ona na rozpędzenie Vivaro do 170 km/h. Modyfikacje elektroniki przeprowadzone przez specjalistów tunera zwiększyły ilość koni mechanicznych do 170. Z kolei moment obrotowy został wywindowany z 320 do 370 Nm.

Obraz

Pojazd dostępny jest z dwiema różnymi skrzyniami biegów. Podstawową jest 6-biegowa przekładnia manualna, a w opcji pozostaje urządzenie automatyczne. Osoby, które nabyły wóz z mniejszym silnikiem wysokoprężnym (seryjnie o mocy 90 lub 115 KM), albo ze 120-konną jednostką benzynową, także mogą udać się do firmy Hartmann celem tuningu swojego auta.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2464 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 170 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 68,99 KM/l (seryjny – 59,25 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub automatyczna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 8,5 x 19” Romme
  • Koła tylne: 8,5 x 19” Romme
  • Opony przednie: 255/40 R 19
  • Opony tylne: 255/40 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1527 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8,98 kg/KM (seryjny – 10,46 kg/KM)
  • Długość: 4782 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Wysokość: 1919 mm (- 40 mm)
  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: Hartmann

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
"Okropne w obsłudze". Szef Volkswagena krytykuje chowane klamki
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Sprawdzili bezpieczeństwo nowych aut. Chińczyk z poważną wadą
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów