Walter de Silva kończy pracę w Volkswagenie

W oficjalnym oświadczeniu VAG poinformował, że znany stylista odchodzi na emeryturę.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Urodzony w 1951 roku we Włoszech Walter de Silva zaczął swoją karierę od pracy w Fiacie w wieku 21 lat. Później związany był z markami Alfa Romeo (1986-1999), Seat (1999-2002), Audi (2002-2007) i Volkswagen (od 2007). Zawdzięczamy mu między innymi Alfę Romeo 156, 147, Audi A5, Audi R8, koncepcyjne Lamborghini Miura, nowego Volkswagena Scirocco, CC i cały szereg innych pojazdów marki VW.

Co ciekawe, za najpiękniejszy model, jaki kiedykolwiek zaprojektował, de Silva uważa Audi A5. Owszem, jest to bardzo zgrabne auto, ale czy faktycznie najbardziej spektakularne i najładniejsze spośród wszystkich projektów tego stylisty?

Walter de Silva ma bardzo bogaty dorobek, ale przyszedł czas zakończyć karierę. Miał on wielki wkład w rozwój motoryzacji i w ukierunkowanie jej rozwoju. Od 2007 roku był dyrektorem stylistów całej grupy VAG i to on nadzorował wszystko, co miało miejsce w kwestii designu w koncernie.

Matthias Müller:

Walter de Silva epitomizes creativity and the Italian sense of beauty and style on the one hand and thoroughness, a systematic approach and discipline on the other.

Czy to źle, że tak wielkie nazwisko opuszcza świat stylistyki samochodowej? Nie, sądzę, że wręcz przeciwnie. Każdy guru potrzebuje następcy i w końcu musi zrobić miejsce świeżej krwi. Stare legendy muszą odchodzić, by dać szansę narodzić się nowym. Walter de Silva wniósł już bardzo dużo w motoryzację i nastał ten moment, w którym z pewnością jest on stylistą spełnionym, mogącym dać pokazać świeże pomysły młodym designerom.

Walter de Silva pozostanie współpracownikiem koncernu. Będzie on jednak pełnił jedynie rolę doradczą.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach