Wald zmieni Toyotę – Wald GT 86 Concept (2012)

Gustujący głównie w niemieckich i japońskich luksusowych samochodach Wald International podjął się modyfikacji Toyoty GT 86. Auto wygląda dużo bardziej bojowo niż seryjny produkt z Japonii.

Obraz
Olgierd Lachowski

Duchowy następca Celiki stał się bardzo popularny, nim w ogóle ruszyła jego produkcja, ale nic w tym dziwnego, skoro ten niewielki wóz oferuje dobre osiągi za całkiem rozsądną cenę. Co prawda za większość rozwiązań technicznych odpowiada Subaru, ale Toyota dołożyła swoje trzy grosze, projektując m.in. nadwozie.

Do napędu GT 86 służy wykorzystywany coraz rzadziej przeciwsobny wolnossący 4-cylindrowy silnik o objętości 2 l, który zaopatrzono w bezpośredni wtrysk paliwa. Zamontowany z przodu motor rozwija moc 200 KM przy 7000 obr./min i moment obrotowy 205 Nm. Z niego moc wędruje do 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, a następnie wyłącznie na tylne koła.

Co prawda japoński Wald International nie poprawił parametrów technicznych jednostki napędowej, ale zaproponował zaawansowane modyfikacje karoserii. Obejmują one instalację rozbudowanego przedniego zderzakospojlera, dzięki któremu coupé z Kraju Kwitnącej Wiśni wygląda jeszcze bardziej bojowo, czy montaż bocznych listew progowych, które na początku i na końcu mają wyloty i wloty powietrza.

To jednak nie wszystko, jeśli chodzi o nadwozie, bo i jego tylna część jest nieco inna. Pojawił się tam rozbudowany dyfuzor, który w rzeczywistości pełni tylko funkcje dekoracyjne, a także zintegrowany z pokrywą bagażnika spojler.

Obraz

Do tego specjaliści z Wald International przewidzieli również montaż większych kół z felgami pomalowanymi w dwóch kolorach, a także obniżenie zawieszenia, dzięki czemu Toyota ma prowadzić się jeszcze lepiej niż auto fabryczne.

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że to na razie tylko komputerowe przymiarki i gotowy samochód zobaczymy dopiero bliżej końca roku. No cóż, trzeba uzbroić się w cierpliwość.

  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam