W poszukiwaniu mocy – TechTec 1M Coupé Stufe 3 (2011)

Wczoraj Bartosz pisał o tym, że jest możliwy rychły koniec produkcji BMW 1M Coupé, więc zdecydowani na zakup auta muszą się spieszyć. Jak widać jednak nie każdy jest w pełni zadowolony ze swojego nowego nabytku, o czym może świadczyć fakt, że firma TechTec daje możliwość tuningu BMW 1M.

Obraz
Olgierd Lachowski

Wczoraj Bartosz pisał o tym, że jest możliwy rychły koniec produkcji BMW 1M Coupé, więc zdecydowani na zakup auta muszą się spieszyć. Jak widać jednak nie każdy jest w pełni zadowolony ze swojego nowego nabytku, o czym może świadczyć fakt, że firma TechTec daje możliwość tuningu BMW 1M.

Obraz

Zwykle samochody ze znaczkiem M Power napędzane są silnikami serii S, np. BMW X5 M/X6 M ma jednostkę S63B44. W przypadku 1M jest inaczej, bo źródłem mocy auta jest motor o oznaczeniu N54B30, który został poddany jedynie lekkiemu fabrycznemu tuningowi. N54B30 to 3-litrowy silnik z dwiema turbosprężarkami i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który można spotkać choćby w BMW Z4 sDrive35is.

Jednostka silnikowa seryjnie dysponuje 340 KM mocy przy 5900 obr./min i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1500-4500 obr./min. Moc przekazywana jest za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni na tylne koła.

340 KM pod maską gwarantuje, że małe BMW będzie przyspieszało do 100 km/h w 4,90 s oraz osiągało prędkość 250 km/h.

Niemiecka firma TechTec pokazuje, że N54 może znacznie więcej niż pozwalają mu na to inżynierowie BMW. Tuner przygotował 3 poziomy zwiększania mocy.

Obraz

W najniższym klient płacąc 1500 euro otrzyma nowe oprogramowanie silnika, które zwiększy moc motoru do 380 KM, a maksymalny moment obrotowy do 580 Nm. Dołożenie 1000 euro zaowocuje wzrostem mocy do równych 400 KM.

Jeżeli zaś właściciel auta zdecyduje się na najdroższy pakiet, musi liczyć się z wydatkiem 3300 euro. W zamian specjaliści TechTec zmienią nie tylko oprogramowanie ECU, ale także wymienią międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, co się przełoży na końcową moc wynoszącą 450 KM oraz moment obrotowy o wartości 630 Nm.

W wyniku zmian w ostatnim pakiecie firma tuningowa spodziewa się, że małe coupé z Bawarii powinno rozpędzać się do „setki” w 4,10 s.

Obraz

Obok modyfikacji silnika w tym samochodzie zmieniono układ wydechowy na produkt renomowanej firmy Akrapovic, a także seryjne zawieszenie zastąpiono sportowym układem KW oraz usunięto ogranicznik prędkości.

Dane techniczne


  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 450 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 151,06 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 10,0 x 19”
  • Opony przednie: 245/35 R 19
  • Opony tylne: 265/35 R 19

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,49 kg/KM (seryjny – 4,62 kg/KM)
  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 sblock position=\inside7768/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy