W Polsce powstanie oficjalne przedstawicielstwo Lamborghini
Lamborghini wreszcie oficjalnie zawita do Polski.
16.12.2013 | aktual.: 08.10.2022 09:53
Gerald Kahlke, odpowiedzialny za public relations Lamborghini S.p.A. w Europie Północnej, potwierdził, że trwają przygotowania do utworzenia punktu dilerskiego włoskiej supermarki w Polsce. Prace nie są jednak na tyle zaawansowane, by mówić o szczegółach.
To bardzo dobra wiadomość. Miłośnicy włoskiej motoryzacji czekali na to od dawna, o czym mogą świadczyć liczne plotki, które pojawiają się w Internecie już od kilku lat. Kluczowe dla pojawienia się w Polsce dilera Lamborghini jest wejście na nasz rynek innych egzotycznych marek w ciągu kilku ostatnich lat. W Polsce oficjalnie oferowane są między innymi maszyny ze stajni Bentleya oraz Ferrari. Ta druga marka doczekała się już dwóch salonów, w Warszawie i w Katowicach, a według najnowszych doniesień planowany jest również trzeci.
Na wejście Lamborghini do Polski wpływ mogą mieć również znakomite wyniki Ferrari nad Wisłą. Salon ustanowił w ubiegłym roku rekord średnich cen sprzedawanych samochodów. Żaden diler na świecie nie mógł pochwalić się tak drogo skonfigurowanymi modelami.
Nie jest to jednak zasługa jedynie Polaków. Wiele samochodów egzotycznych kupowanych w Polsce wyjeżdża do sąsiednich krajów. Jeśli przyjrzymy się mapie punktów dilerskich Lamborghini na oficjalnej stronie marki, nietrudno zgadnąć, że podobnie może być i w tym przypadku. Europa Środkowa i Wschodnia to pusta dziura. Najbliższe Polsce punkty sprzedaży Lamborghini to Wiedeń Norymbergia, Monachium oraz Hamburg. Na wschód od Polski najbliżej zlokalizowanym przedstawicielstwem marki z Sant’Agata Bolognese jest punkt w Moskwie. Na północy znajdziemy jeszcze dilera w Tallinnie (Estonia). Możemy też wybrać się na południe. W tym kierunku najbliżej mamy Stambuł oraz Ateny.
Ten obraz jasno pokazuje, że diler oraz serwis Lamborghini są w Polsce niezbędne. Już teraz na ulicach nietrudno dostrzec Gallardo w różnych odmianach, Murciélago oraz Aventadory. Dla właścicieli oznacza to większą wygodę, a dla marki większy popyt na auta. Często problem z dostępem do serwisu jest decydujący przy wyborze samochodów egzotycznych. Z drugiej strony z pewnością ucierpią na tym małe, nieautoryzowane, ale dobrze wyspecjalizowane serwisy, które działają na terenie Polski. Wielu właścicieli z pewnością przeniesie się do autoryzowanych punktów obsługowych, o ile ceny narzucone przez oficjalnego dystrybutora nie będą kilkakrotnie przewyższać tych, które proponują dotychczasowi mniejsi gracze.