Nowe ciężarówki z Polski. Trafią m.in. do służb i wojska

Gralion to nazwa ciężarówek, które już wkrótce będą zjeżdżały z linii produkcyjnej nowej fabryki w Pile. Włoska firma specjalizuje się w pojazdach specjalnego przeznaczenia. Dzięki współpracy zasilą one m.in. szeregi polskiego wojska. Pierwsze egzemplarze powstaną jeszcze w tym roku.

Ciężarówki Gralion będą produkowane w PileCiężarówki Gralion będą produkowane w Pile
Źródło zdjęć: © Twitter | MRiT
Filip Buliński

Graelion to oddział włoskiego producenta pojazdów ciężarowych i autobusów Tekne. Różnica w nazwie nie jest przypadkowa. Oryginalny oddział we Włoszech nosi bowiem nazwę Graelion i został najprawdopodobniej na potrzeby naszego rynku uproszczony do formy Gralion. Dzięki nawiązanej współpracy z Hilltech Truck, podwozia będą montowane w nowo powstałej fabryce w Pile.

Pierwsze egzemplarze mają zjechać z taśmy jeszcze w sierpniu tego roku. Na początek zakład zapewni zatrudnienie dla 200 osób, ale w kolejnych latach liczba ta ma rosnąć. Podobnie jak nakład – w ciągu pięciu lat planowana jest produkcja na poziomie 1600 sztuk rocznie. W tym czasie podwozie ma zostać w całości "spolonizowane", a 80 proc. podzespołów będzie powstawało w naszym kraju.

Podwozie Gralion
Podwozie Gralion © Twitter | MRiT

– Współpraca, którą nawiązaliśmy z włoskim przemysłem, pozwoli nam na polskim rynku być konkurencyjnym cenowo, a jednocześnie uniezależnić się od zagranicznych dostawców i narzucanego przez nich czasu oczekiwania na gotowe podwozia – powiedział podczas spotkania inauguracyjnego Wojciech Maślany, prezes Hilltech Truck.

Włoska firma specjalizuje się w budowie podwozi ciężarówek dla służb, wojska czy do zadań specjalnych. Plan zakłada montaż, w kolejnych latach samodzielną produkcję podwozie Gralion 244 i 266. Nawiązanie do historycznych pojazdów STAR wydaje się tu nieprzypadkowe.

GRAELION GOES OFFROAD

Gralion ma pełną polską homologację i spełnia normy emisji. Pod maską znajdziemy turbodiesla od Iveco o mocy 173 KM i momencie równym 430 Nm, ale to zawieszenie ma być głównym atutem ciężarówki.

Dzięki mostom portalowym prześwit wynosi aż 45 cm, a w zależności od potrzeb podwozia występują w wersji 4x4 lub 6x6, co ma zapewnić mobilność nawet w trudnym terenie.

Źródło artykułu: Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej