W Kempten pracują też nad Audi A3 

Jeszcze zanim Volkswagen oficjalnie zaprezentował Golfa VII, Audi pokazało nowe A3. W Kempten – siedzibie firmy Abt – od razu zabrano się do projektowania pakietów stylistycznych i przygotowywania zestawów zwiększających moc silników Audi.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jeszcze zanim Volkswagen oficjalnie zaprezentował Golfa VII, Audi pokazało nowe A3. W Kempten – siedzibie firmy Abt – od razu zabrano się do projektowania pakietów stylistycznych i przygotowywania zestawów zwiększających moc silników Audi.

Jedne projekty Abta mogą się podobać, inne nie. Być może niektórym osobom podobają się wszystkie auta tego tunera, a innym żadne. Jedno trzeba jednak przyznać Abtowi – trzyma zawsze rękę na pulsie w sprawie tuningu Audi i Volkswagena. Wczoraj pisałem o pomysłach przedsiębiorstwa z Niemiec na nowego Golfa, a dziś będzie o Audi A3.

Obraz

Tradycyjnie nazwa samochodu minimalnie się zmieni i z A3 przeobrazi się w AS 3. Żeby nie mylić auta po tuningu z fabrycznym Audi S3, Abt będzie dodawał nazwę silnika, który znajduje się pod maską przerobionego wozu.

A może się tam znaleźć na przykład 2-litrowy diesel (oczywiście nie jest to jednostka wolnossąca, tylko turbodoładowana), który w seryjnej specyfikacji rozwija moc 150 KM. Podobnie jak w przypadku Golfa w A3 motor zyska 30 KM. Mechanicy zapowiadają też podkręcenie 184-konnej wersji tego motoru do 210 KM, jednak jak na razie odmiana o mocy ponad 180 KM nie figuruje w katalogu Audi. Z informacji udostępnionych przez Abta nie wynika, co z mniejszym, 1,6-litrowym turbodieslem, którego moce w Ingolstadt zaczynają się od 105 KM.

Obraz

Jeśli chodzi o jednostki benzynowe, to tuner wskazuje, że będzie zwiększał parametry dwóch silników. Jednym z nich jest 1,4-litrowiec, który zostanie podkręcony ze 140 do 170 KM. Wersja ta jeszcze nie pojawiła się w ofercie Audi (na razie producent sprzedaje tylko odmianę 122-konną). Drugi motor to agregat 2-litrowy, który w ogóle nie jest jeszcze sprzedawany z nowym A3. Fabryczne ustawienia będą pozwalały mu rozwinąć moc 220 KM, ale Abt planuje wycisnąć z tego silnika o 60 KM więcej.

Z pozostałych zmian mechanicznych warto zwrócić uwagę na obniżone zawieszenie oraz sportowy układ wydechowy.

Obraz

Z zewnątrz A3 także trochę się zmieni. Pakiet stylistyczny, który składa się z nakładki na przedni zderzak, listew progowych i imitacji tylnego dyfuzora, z wyglądu będzie prawdopodobnie przypominał to, co zaoferuje nam Audi, gdy wprowadzi na rynek S3.

Oczywiście pojawią się koła z nowymi 18- lub 19-calowymi (do wyboru) felgami. Na zdjęciach widać jeden z modeli obręczy, na który nasi Czytelnicy niejednokrotnie zwracali już uwagę, krytykując to, że tuner nie robi oddzielnych felg dla lewej i prawej strony samochodu, przez co z jednej strony wozy kręcą się one „z wiatrem”, a z drugiej „pod wiatr”.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/8] Źródło zdjęć: |

Źródło: Abt

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam