VW Polo R - 210 koni mechanicznych?

Codziennie odwiedzam stronę Volkswagena, włączam konfigurator i sprawdzam czy jest w nim już nowe Polo GTI, którego przednia oś będzie przekazywała na asfalt 180 koni mechanicznych. Tymczasem okazało się, że Volkswagen pracuje już nad wersją "R", miejskiego Polo.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Codziennie odwiedzam stronę Volkswagena, włączam konfigurator i sprawdzam czy jest w nim już nowe Polo GTI, którego przednia oś będzie przekazywała na asfalt 180 koni mechanicznych. Tymczasem okazało się, że Volkswagen pracuje już nad wersją "R", miejskiego Polo.

Polo jest fantastyczne. Uwielbiam to małe autko za brak jakichkolwiek kompleksów. Nie chciałbym jeździć Toyotą Yaris, Renault Clio czy Citroenem C3, jednak za kierownicą Polo byłbym naprawdę szczęśliwy. Miejski Volkswagen w podstawowej wersji wyposażenia Trendline z trzydrzwiowym nadwoziem i wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2-litra kosztuje na naszym rynku 42.290 złotych.

Obraz

Polo GTI, czyli najmocniejsza wersja małego wilczka posiada pod maską silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 180 koni mechanicznych. Ta sama jednostka montowana jest również do Ibizy Cupra. Dzięki 180 kucykom Polo rozpędza się od zera do setki w 6.9-sekundy, czyli dokładnie tak samo jak większy i mocniejszy, 210-konny Golf GTI. Prędkość maksymalna Polówki to 228 kilometrów na godzinę.

Kilka miesięcy temu Volkswagen powołał do życia nowy oddział nazwany R GmbH. To właśnie oni odpowiadają za Scirocco R oraz 270-konnego Golfa R z napędem na cztery koła. Podobno w chwili obecnej, szaleni Niemcy pracują nad Polo R.

Obraz

Niestety konstrukcja małego Polo nie pozwoli na zastosowanie napędu na obie osie, więc R-ka podobnie jak GTI będzie przednionapędowa. Pod maską silnik TSI o pojemności 1.6-litra, który produkował będzie około 210 koni mechanicznych. Pierwsza setka w 6.4-sekundy i prędkość maksymalna zbliżona do 240 km/h? Być może.

Pozostaje nam tylko czekać na oficjalnie doniesienia. Ciekaw jestem jak będzie z ceną. Płacić ponad 100.000 złotych za Polo to lekka przesada.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Maserati MCPura dołącza do floty Carabinieri
Maserati MCPura dołącza do floty Carabinieri
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Błąd parkowania z automatyczną skrzynią biegów, który może zaskoczyć
Ekspresówka jest jak nowa. Po prawie 20 latach wymienili nawierzchnię
Ekspresówka jest jak nowa. Po prawie 20 latach wymienili nawierzchnię
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Akcja policji w całym kraju. 5 tys. funkcjonariuszy ruszy na drogi
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Policja mówi o oponach. Poważne problemy tych, co nie zmieniają
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Czwórka to zły znak. Trzeba kupić nowe opony
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Trzy pasy w jedną stronę. Otwarto nowy odcinek ważnej drogi
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Alfy Romeo Quadrifoglio wrócą do oferty. Wiemy kiedy
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Norris dominuje w GP Meksyku i wychodzi na prowadzenie w klasyfikacji
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: Honda Prelude – takich już nie robią!
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica