VW Polo R - 210 koni mechanicznych?

Codziennie odwiedzam stronę Volkswagena, włączam konfigurator i sprawdzam czy jest w nim już nowe Polo GTI, którego przednia oś będzie przekazywała na asfalt 180 koni mechanicznych. Tymczasem okazało się, że Volkswagen pracuje już nad wersją "R", miejskiego Polo.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Codziennie odwiedzam stronę Volkswagena, włączam konfigurator i sprawdzam czy jest w nim już nowe Polo GTI, którego przednia oś będzie przekazywała na asfalt 180 koni mechanicznych. Tymczasem okazało się, że Volkswagen pracuje już nad wersją "R", miejskiego Polo.

Polo jest fantastyczne. Uwielbiam to małe autko za brak jakichkolwiek kompleksów. Nie chciałbym jeździć Toyotą Yaris, Renault Clio czy Citroenem C3, jednak za kierownicą Polo byłbym naprawdę szczęśliwy. Miejski Volkswagen w podstawowej wersji wyposażenia Trendline z trzydrzwiowym nadwoziem i wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2-litra kosztuje na naszym rynku 42.290 złotych.

Obraz

Polo GTI, czyli najmocniejsza wersja małego wilczka posiada pod maską silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 180 koni mechanicznych. Ta sama jednostka montowana jest również do Ibizy Cupra. Dzięki 180 kucykom Polo rozpędza się od zera do setki w 6.9-sekundy, czyli dokładnie tak samo jak większy i mocniejszy, 210-konny Golf GTI. Prędkość maksymalna Polówki to 228 kilometrów na godzinę.

Kilka miesięcy temu Volkswagen powołał do życia nowy oddział nazwany R GmbH. To właśnie oni odpowiadają za Scirocco R oraz 270-konnego Golfa R z napędem na cztery koła. Podobno w chwili obecnej, szaleni Niemcy pracują nad Polo R.

Obraz

Niestety konstrukcja małego Polo nie pozwoli na zastosowanie napędu na obie osie, więc R-ka podobnie jak GTI będzie przednionapędowa. Pod maską silnik TSI o pojemności 1.6-litra, który produkował będzie około 210 koni mechanicznych. Pierwsza setka w 6.4-sekundy i prędkość maksymalna zbliżona do 240 km/h? Być może.

Pozostaje nam tylko czekać na oficjalnie doniesienia. Ciekaw jestem jak będzie z ceną. Płacić ponad 100.000 złotych za Polo to lekka przesada.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Nowy, elektryczny Mercedes GLC - niech stanie się światłość!
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy