VW Polo R - 210 koni mechanicznych?

Codziennie odwiedzam stronę Volkswagena, włączam konfigurator i sprawdzam czy jest w nim już nowe Polo GTI, którego przednia oś będzie przekazywała na asfalt 180 koni mechanicznych. Tymczasem okazało się, że Volkswagen pracuje już nad wersją "R", miejskiego Polo.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Codziennie odwiedzam stronę Volkswagena, włączam konfigurator i sprawdzam czy jest w nim już nowe Polo GTI, którego przednia oś będzie przekazywała na asfalt 180 koni mechanicznych. Tymczasem okazało się, że Volkswagen pracuje już nad wersją "R", miejskiego Polo.

Polo jest fantastyczne. Uwielbiam to małe autko za brak jakichkolwiek kompleksów. Nie chciałbym jeździć Toyotą Yaris, Renault Clio czy Citroenem C3, jednak za kierownicą Polo byłbym naprawdę szczęśliwy. Miejski Volkswagen w podstawowej wersji wyposażenia Trendline z trzydrzwiowym nadwoziem i wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.2-litra kosztuje na naszym rynku 42.290 złotych.

Obraz

Polo GTI, czyli najmocniejsza wersja małego wilczka posiada pod maską silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 180 koni mechanicznych. Ta sama jednostka montowana jest również do Ibizy Cupra. Dzięki 180 kucykom Polo rozpędza się od zera do setki w 6.9-sekundy, czyli dokładnie tak samo jak większy i mocniejszy, 210-konny Golf GTI. Prędkość maksymalna Polówki to 228 kilometrów na godzinę.

Kilka miesięcy temu Volkswagen powołał do życia nowy oddział nazwany R GmbH. To właśnie oni odpowiadają za Scirocco R oraz 270-konnego Golfa R z napędem na cztery koła. Podobno w chwili obecnej, szaleni Niemcy pracują nad Polo R.

Obraz

Niestety konstrukcja małego Polo nie pozwoli na zastosowanie napędu na obie osie, więc R-ka podobnie jak GTI będzie przednionapędowa. Pod maską silnik TSI o pojemności 1.6-litra, który produkował będzie około 210 koni mechanicznych. Pierwsza setka w 6.4-sekundy i prędkość maksymalna zbliżona do 240 km/h? Być może.

Pozostaje nam tylko czekać na oficjalnie doniesienia. Ciekaw jestem jak będzie z ceną. Płacić ponad 100.000 złotych za Polo to lekka przesada.

Źródło: Autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟