VW Golf Bluemotion - 3.8‑litra na setkę
No i rozpoczęło się wielkie oszczędzanie! Volkswagen rusza ze sprzedażą nowego Golfa Bluemotion, który dzięki kilku sztuczkom aerodynamicznym oraz zastosowaniu oszczędnego silnika diesla zadowala się zaledwie 3.8-litra oleju napędowego na sto kilometrów.
15.10.2009 | aktual.: 10.10.2022 18:25
No i rozpoczęło się wielkie oszczędzanie! Volkswagen rusza ze sprzedażą nowego Golfa Bluemotion, który dzięki kilku sztuczkom aerodynamicznym oraz zastosowaniu oszczędnego silnika diesla zadowala się zaledwie 3.8-litra oleju napędowego na sto kilometrów.
Na tegorocznym salonie we Franfurcie niemiecki producent obok najmocniejszej odmiany Golfa R20, zaprezentował również eko-eko (ekologiczną i ekonomiczną) wersję tego lubianego hatchbacka.
Auto jest napędzane silnikiem TDI o pojemności 1.6-litra, jednostka ta wykorzystuje system common-rail, stosunkowo niedawno montowany w Volkswagenach. Moc maksymalna wynosząca 105 koni mechanicznych przekazywana jest na koła za pomocą pięciobiegowej skrzyni manualnej o wydłużonych przełożeniach.
11.3-sekundy do stu kilometrów na godzinę oraz prędkość maksymalna wynosząca 190 km/h to wartości, które nie zaskakują, ale zestawiając je ze spalaniem, które według producenta oscyluje w granicach 3.8-litra na setkę, robią raczej pozytywne wrażenie.
Aby dodatkowo obniżyć średnie spalanie w aucie zastosowano system Start&Stop, układ odzyskiwania energii kinetycznej podczas hamowania, opony o mniejszym oporze toczenia oraz zmieniono nieco aerodynamikę. Golf dostał większy przedni zderzak, który zapewnia lepszy opływ powietrza, nieco utwardzono i obniżono również zawieszenie.
Za najbardziej eko-eko Golfa w historii trzeba u naszych zachodnich sąsiadów zapłacić 21.650 euro - ciągle czekamy na polską premierę.
Źródło: Carscoop