Volvo i baterie wbudowane w nadwozie

Samochody o napędzie elektrycznym byłyby dużo bardziej popularne, gdyby producentom udało się obniżyć masę baterii, co pozwoliłoby odchudzić gniazdkowozy oraz hybrydy, a także zwiększyć ich zasięg. Volvo zaprezentowało ciekawe rozwiązanie tego problemu - baterie ukryte w elementach nadwozia.

Volvo-BaterieVolvo-Baterie
Bartosz Pokrzywiński

Samochody o napędzie elektrycznym byłyby dużo bardziej popularne, gdyby producentom udało się obniżyć masę baterii, co pozwoliłoby odchudzić gniazdkowozy oraz hybrydy, a także zwiększyć ich zasięg. Volvo zaprezentowało ciekawe rozwiązanie tego problemu - baterie ukryte w elementach nadwozia.

Szwedzcy inżynierowie korzystając z możliwości chińskich inwestorów, obecnych właścicieli marki Volvo, zaprezentowali bardzo ciekawy system przechowywania energii w aucie. Dzięki niemu możliwe jest obniżenie masy auta o około 15%, w porównaniu do klasycznego systemu baterii, a dodatkowa moc wynikająca z domontowania tej technologii, jest w stanie zwiększyć zasięg nawet o 130 km.

System ten bazuje na tworzeniu pełnego rodzaju paneli montowanych pod częściami karoserii, w które wmontowywane są dodatkowe baterie. Co więcej, niektóre elementy mogą zostać całkowicie zastąpione przez lżejsze odpowiedniki dopełnione bateriami.

Volvo-Baterie
Volvo-Baterie

Jedną z zalet tego systemu może być w przyszłości lepsze rozłożenie masy w aucie, co przełoży się bezpośrednio na wyważenie, a więc i właściwości jezdne samochodu. Dodatkowo warto wspomnieć o tym, że tego typu rozwiązanie umożliwia szybsze ładowanie baterii.

Patrząc na zdjęcia z prac nad koncepcyjnym Volvo S80, łatwo zauważyć potencjał w tej filozofii. Jeśli w przyszłości uda się tworzyć tego typu struktury, całkowicie zastępujące tradycyjne baterie, montowane na ogół w bagażniku lub w podwoziu, być może łatwiej dałoby się też wymieniać szybciej zużywające się ogniwa.

  • Volvo-Baterie
  • Volvo-Baterie
  • Volvo-Baterie
  • Volvo-Baterie
  • Volvo-Baterie
[1/5] Volvo-Baterie Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscops

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów