Volkswagen wchodzi w sprzedaż kiełbasy. Tak, ten Volkswagen
Volkswagen, znany przede wszystkim z produkcji samochodów, rozszerza swoją ofertę o najlepiej sprzedający się produkt - i nie jest to kolejna wersja Golfa. Chodzi o kiełbasę currywurst. Od czerwca 2025 roku trafi ona do sprzedaży w formie gotowych dań w supermarketach na terenie Niemiec.
Volkswagen, drugi co do wielkości producent samochodów na świecie, postanowił znacznie zwiększyć swoje przychody poprzez wprowadzenie na rynek nowej wersji swojej słynnej currywurst. Ta tradycyjna niemiecka kiełbasa, produkowana od 1973 roku w zakładowej masarni w Wolfsburgu, początkowo była przeznaczona wyłącznie dla pracowników firmy. Szybko jednak zyskała ogromną popularność w całych Niemczech, stając się produktem kultowym.
W 2024 roku Volkswagen sprzedał blisko 8,6 miliona sztuk currywurstów, przewyższając tym samym liczbę sprzedanych samochodów marki Volkswagen, która wyniosła 5,2 miliona egzemplarzy. Nawet uwzględniając wszystkie marki Grupy Volkswagen (łącznie 9,03 miliona pojazdów), kiełbasa niewiele ustępuje tym wynikom.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Plebiscyt Samochód Roku Wirtualnej Polski 2025
Od czerwca 2025 roku currywurst trafi na półki sklepów Edeka i Netto w północnych i wschodnich Niemczech. Nowa wersja produktu będzie dostępna w formie gotowej do podgrzania w kuchence mikrofalowej. Planowane jest również wprowadzenie kiełbasy do sprzedaży na terenie całego kraju.
Dietmar Schulz, szef wewnętrznego działu mięsnego Volkswagena, zwraca uwagę na unikatowość produktu. W odróżnieniu od innych tego typu dań, w opakowaniu nie znajdziemy saszetki z przyprawą curry do sosu pomidorowego. "Już wystarczająco dużo curry jest zarówno w kiełbasie, jak i w sosie" – podkreśla Schulz.
Produkcja currywurst to dla Volkswagena poważny biznes, generujący roczne przychody sięgające milionów euro. Kiełbasa posiada nawet oficjalny numer części Volkswagena: 199 398 500 A. Mimo że firma nie ujawnia szczegółowych danych sprzedażowych w swoich raportach rocznych, znaczenie tego produktu dla koncernu jest ogromne.
Currywurst stała się nieodłączną częścią kultury Volkswagena. Gdy firma próbowała zastąpić ją wegetariańską alternatywą w jednej z fabrycznych kantyn, spotkało się to z gwałtownym sprzeciwem pracowników. Teraz, dzięki nowej wersji gotowej do podgrzania, Volkswagen liczy na jeszcze większy sukces swojego kultowego produktu.