Volkswagen w mistrzostwach świata do końca 2019 roku

Zarząd Volkswagena podjął decyzję o pozostawieniu w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata swojego zespołu fabrycznego do końca sezonu 2019.

Obraz
Marcin Łobodziński

Volkswagen początkowo planował program do końca sezonu 2015, ale ze względu na sukcesy i znakomicie działający marketing podjął decyzję o jego przedłużeniu na kolejne 4 lata. Volkswagen od momentu pojawienia się w WRC zdominował mistrzostwa: wygrał 16 rajdów z 19, w których brali udział Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala. Francuz zwyciężył w 13 rajdach, a Fin w 3. Są liderami w tegorocznym sezonie i musiałby się zdarzyć cud, żeby kolejne podwójne mistrzostwo nie trafiło do VW.

Jesteśmy niezmiernie dumni z decyzji zarządu Volkswagena o pozostaniu w rajdowych mistrzostwach świata do 2019 roku. Volkswagen nigdy wcześniej nie wdrożył tak długoterminowego programu w motorsporcie. To jest ogromna motywacja dla całego zespołu, aby nie spocząć na laurach ani przez sekundę, tylko nadal pokazywać ten sam poziom pasji, determinacji i zaangażowania w celu dalszego odnoszenia sukcesów w rajdowych mistrzostwach świata. Warunkiem powodzenia samych mistrzostw jest format zoptymalizowany do potrzeb telewizji, aby rajdy stały się jeszcze bardziej atrakcyjne dla publiczności. Wzywamy promotorów do współpracy z producentami, aby znacząco zwiększyć udział mediów w tej serii - powiedział szef zespołu, Jost Capito.

Rajdowe mistrzostwa świata FIA to dla Volkswagena idealna platforma do zademonstrowania wydajności, dynamiki i niezawodności swoich samochodów kibicom na całym świecie. Żadna inna seria nie jest tak zbliżona technologicznie do pojazdów produkcyjnych oraz warunków, jakie nasi klienci spotykają na drogach całego świata każdego dnia – powiedział dr Heinz-Jakob Neußer, członek zarządu Volkswagena odpowiedzialny za rozwój techniczny oraz program WRC.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀