Volkswagen Teramont X to SUV z VR6. Zapomnijcie, że kupicie go w Europie

Volkswagen Teramont X debiutuje w mocno odświeżonym wydaniu. Wyróżnia się nie tylko atrakcyjną stylistyką, ale i ciekawymi opcjami napędu. Biorąc pod uwagę, że jest dynamicznym SUV-em, przyjąłby się pewnie i u nas. Niestety nie ma na to szans.

Volkswagen Teramont XVolkswagen Teramont X
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / VW
Aleksander Ruciński

Teramont X to wspólne dzieło Volkswagena i chińskiego koncernu SAIC oferującego w Europie samochody marki MG. SAIC najprężniej działa jednak na rodzimym rynku, gdzie produkuje m.in. prezentowanego SUV-a.

Technicznie oparty na mocno powiększonej platformie MQB mierzy aż 4917 mm długości i 1989 mm szerokości, a rozstaw osi to imponujące 2980 mm. Volkswagen nie próbował ukrywać wymiarów za pomocą stylistycznych sztuczek. Wręcz przeciwnie - linie są masywne i ciężkie, a przy tym naprawdę atrakcyjne.

Trudno mieć wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia. Tym bardziej, że producent zadbał nawet o podświetlane loga. Nie do przeoczenia jest również masywna atrapa chłodnicy płynnie łącząca LED-owe reflektory. Najciekawsze znajdziemy jednak pod maską.

VW Teramont X
VW Teramont X © mat. prasowe / VW

Mowa o 2,5-litrowym silniku VR6, generującym 300 KM mocy. Standardowo współpracuje on z 7-biegową skrzynią DSG i napędem na cztery koła. Oczywiście jest też alternatywa w postaci sprawdzonego 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy: 186 KM i 220 KM.

Teramont X to nic innego jak chińskie wydanie Atlasa i tak jak on nie będzie dostępny w Europie. Przynajmniej środkowej i zachodniej, a z uwagi na obecną sytuację polityczną, zapewne także i wschodniej. Zostają rodzime Chiny, ewentualnie Ameryka.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
Zmiana uprawnień kat. B. Rząd podał najpóźniejszą datę
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥