Volkswagen Teramont X to SUV z VR6. Zapomnijcie, że kupicie go w Europie

Volkswagen Teramont X debiutuje w mocno odświeżonym wydaniu. Wyróżnia się nie tylko atrakcyjną stylistyką, ale i ciekawymi opcjami napędu. Biorąc pod uwagę, że jest dynamicznym SUV-em, przyjąłby się pewnie i u nas. Niestety nie ma na to szans.

Volkswagen Teramont XVolkswagen Teramont X
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / VW
Aleksander Ruciński

Teramont X to wspólne dzieło Volkswagena i chińskiego koncernu SAIC oferującego w Europie samochody marki MG. SAIC najprężniej działa jednak na rodzimym rynku, gdzie produkuje m.in. prezentowanego SUV-a.

Technicznie oparty na mocno powiększonej platformie MQB mierzy aż 4917 mm długości i 1989 mm szerokości, a rozstaw osi to imponujące 2980 mm. Volkswagen nie próbował ukrywać wymiarów za pomocą stylistycznych sztuczek. Wręcz przeciwnie - linie są masywne i ciężkie, a przy tym naprawdę atrakcyjne.

Trudno mieć wątpliwości, z jaką marką mamy do czynienia. Tym bardziej, że producent zadbał nawet o podświetlane loga. Nie do przeoczenia jest również masywna atrapa chłodnicy płynnie łącząca LED-owe reflektory. Najciekawsze znajdziemy jednak pod maską.

VW Teramont X
VW Teramont X © mat. prasowe / VW

Mowa o 2,5-litrowym silniku VR6, generującym 300 KM mocy. Standardowo współpracuje on z 7-biegową skrzynią DSG i napędem na cztery koła. Oczywiście jest też alternatywa w postaci sprawdzonego 2.0 TSI w dwóch wariantach mocy: 186 KM i 220 KM.

Teramont X to nic innego jak chińskie wydanie Atlasa i tak jak on nie będzie dostępny w Europie. Przynajmniej środkowej i zachodniej, a z uwagi na obecną sytuację polityczną, zapewne także i wschodniej. Zostają rodzime Chiny, ewentualnie Ameryka.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/8] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów