WAŻNE
TERAZ

Macron pisze po polsku. Francja wysyła myśliwce na wschodnią flankę

Volkswagen Taigo wjeżdża do Polski. Cenowo wypada lepiej niż rodzeństwo

W gamie niewielkich crossoverów VW zrobiło się gęsto. W salonach obok T-Roka i T-Crossa właśnie stanął Taigo. Najdłuższy z całej trójki, ale nie najdroższy, co jednak wcale nie musi oznaczać, że nowa propozycja Niemców jest tania.

Volkswagen TaigoVolkswagen Taigo
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / VW
Aleksander Ruciński

87 190 zł - tyle trzeba wyłożyć za bazowe wydanie Taigo. To crossover, który w gamie modeli Volkswagena plasuje się pomiędzy modelami T-Cross i T-Roc. Zarówno cenowo, jak i segmentowo, bo choć jest dłuższy od T-Roka o 32 mm, nie bazuje tak jak on na skróconej płycie Golfa, przez co ma mniejszy rozstaw osi.

Wizualnie także stanowi złoty środek. Widać to szczególnie w linii bocznej, która nie jest aż tak kanciasta jak w T-Crossie, ale też mniej dynamiczna niż w T-Roku. Jeśli zaś chodzi o technikalia, to stary, dobry znajomy.

Znajdziemy tu bardzo podobne wyposażenie i identyczny napęd, którego gama ogranicza się do benzynowych jednostek TSI w kilku wariacjach. Szczegóły znajdziecie poniżej.

Volkswagen Taigo - ceny minimalne wersji silnikowych:

  • 1.0 TSI 95 KM M5 - od 87 190 zł
  • 1.0 TSI 110 KM M6 - od 90 690 zł
  • 1.0 TSI 110 KM DSG7 - od 98 790 zł
  • 1.5 TSI 150 KM DSG7 - od 116 990 zł
Volkswagen Taigo (2022)
Volkswagen Taigo (2022) © mat. prasowe / VW

Do wyboru są też 3 wersje wyposażenia, z czego już bazowa oferuje całkiem przyzwoity poziom, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa. Dzięki aluminiowym felgom i oświetleniu LED wygląda też dość atrakcyjnie. Poszukujący naprawdę ciekawych detali powinni jednak zdecydować się na topową, sportowo nacechowaną odmianę R-Line.

Volkswagen Taigo - wersje wyposażenia:

  • Life - od 87 190 zł - standardowo m.in. klimatyzacja manualna, reflektory LED Basic, 16-calowe felgi aluminiowe, czujnik deszczu i światła, automatyczne światła drogowe, fotochromatyczne lusterko wsteczne, zestaw cyfrowych wskaźników, multimedia z 6,5 calowym ekranem, Bluetooth i App Connect, system Lane Assist, system wykrywania pieszych i rowerzystów, system Front Assist
  • Style - od 101 190 zł - dodatkowo m.in. matrycowe reflektory LED, multimedia Ready2Discover z ekranem dotykowym 8,25 cala, pakiet IQ Travel Assist z aktywnym tempomatem, 17-calowe felgi, czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • R-Line - od 102 190 zł - Life + dodatkowo 17-calowe felgi, pakiet aerodynamiczny, multimedia Ready2Discover z ekranem dotykowym 8,25 cala, pakiet IQ Travel Assist, czarna podsufitka, specjalna tapicerka dla wersji R-Line
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy