Volkswagen T-Cross Breeze Concept (2016) - premiera

Volkswagen w Genewie zaprezentował koncepcyjny model T-Cross Breeze, który pokazuje kierunek rozwoju gamy niedużych crossoverów tej marki. Škoda, Seat i teraz Volkswagen idą w kierunku niezwykle dynamicznie rozwijającego się segmentu, a przecież nie można też zapomnieć o premierze Audi Q2.

Obraz
Marcin Łobodziński

T-Cross Breeze jest początkiem szerokiej ofensywy w dziedzinie SUV-ów marki Volkswagen. To jeden z najmniejszych crossoverów jaki powstał pod znakiem VW, a jednocześnie zapowiedź nowej gamy samochodów, które można nazwać rekreacyjno-rozrywkowymi. Auta pozbawione większego sensu, nie do końca praktyczne, ale za to atrakcyjne dla określonej grupy klientów. By potwierdzić, że to w zupełności wystarczy, trzeba przyjrzeć się hitowi jakim okazał się Range Rover Evoque. Swoją drogą, niedawno zaprezentowany w wersji cabrio.

Obraz

Moim zdaniem koncern VW AG czerpie właśnie z tego przykładu, bowiem to pierwszy samochód tego typu jaki znalazł się w produkcji, a Niemcy mogą czuć popyt nosem. Ponadto produkcyjny model, który wcale nie musi przypominać T-Crossa Breeze może być także reprezentantem kategorii crossoverów sportowych, czyli dających dużo przyjemności z samej jazdy, nawet bez celu. Wyższe zawieszenie pozbawia go ograniczeń, jakie mają samochody typowo sportowe, a w razie potrzeby można nim wjechać na jedną z dzikich plaż.

Obraz

Koncept nie jest przesadzony w żadnym obszarze. Ma tradycyjnie konserwatywną stylistykę, która jest typowa dla marki, a wnętrza nie przeładowano futurystycznymi elementami jak to zwykle bywa w pojazdach koncepcyjnych. Oczywiście wyświetlacze zamiast wskaźników i duży ekran zamiast licznych przycisków to norma, do której powoli musimy się przyzwyczajać również w autach produkcyjnych. Ciekawym elementem jest przycisk obsługujący skrzynię biegów umieszczony w miejscu, gdzie zwykle znajduje się panel klimatyzacji. Nawet przycisk uruchamiania silnika jest dotykowy. Dynamiczne wideo wyprodukowane przez Volkswagena pokazuje, jak dobrze można się bawić mając T-Crossa Breeze.

Ciekawe, czy rzeczywiście jest to możliwe jeżeli pod maską znajduje się litrowy silnik TSI generujący 110 KM. Swoją drogą, samochód z taką jednostką mógłby być tani w zakupie i otworzyłby drzwi do tego segmentu osobom, które do tej pory mogły tylko pomarzyć o takich autach. Czy możliwe, że samochód wejdzie do produkcji? Tego nie wiemy i raczej wątpimy. Ostatnio Volkswagen komunikował, że nie zbuduje zbyt małego crossovera, ale ten ma 4133 mm długości, więc i tak jest większy niż Cross Polo. Dzięki krótkim zwisom jego rozstaw osi to aż 2565 mm, a zatem miejsca dla pasażerów może być wystarczająco dużo. 300-litrowy bagażnik też jest niczego sobie.

T-Cross daje przedsmak tego, jak będą wyglądać nowe modele Volkswagena. Mocno wzbogacimy przede wszystkim naszą paletę SUV-ów i będziemy oferować samochody tego typu w każdym ważnym segmencie rynku.

Dr Herbert Diess, prezes zarządu marki Volkswagen

Czy to tylko przedsmak, czy już konkretna zapowiedź? Raczej przedstaw i spodziewamy się, że niektóre koncepcje i elementy trafią do produkcji seryjnej w nowych modelach, których jeszcze nie znamy. Volkswagen za ryzykowanie i wchodzenie na obce dla niego rynki zbyt wcześnie, zawsze płacił wysoką cenę. Przykładem w dziedzinie crossoverów niech będzie Golf Cross Country, ale także takie auta jak Phaeton czy Eos. Spróbował nawet z dieslami w USA i wiemy jak to się skończyło. Szczerze mówiąc trudno domyślić się nawet w jakim kierunku pójdzie przyszła gama Volkswagena, ale najprawdopodobniej w kierunku hybryd takich jak Tiguan Active Concept.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇