Volkswagen T-Cross Breeze Concept (2016) - premiera

Volkswagen w Genewie zaprezentował koncepcyjny model T-Cross Breeze, który pokazuje kierunek rozwoju gamy niedużych crossoverów tej marki. Škoda, Seat i teraz Volkswagen idą w kierunku niezwykle dynamicznie rozwijającego się segmentu, a przecież nie można też zapomnieć o premierze Audi Q2.

Obraz
Marcin Łobodziński

T-Cross Breeze jest początkiem szerokiej ofensywy w dziedzinie SUV-ów marki Volkswagen. To jeden z najmniejszych crossoverów jaki powstał pod znakiem VW, a jednocześnie zapowiedź nowej gamy samochodów, które można nazwać rekreacyjno-rozrywkowymi. Auta pozbawione większego sensu, nie do końca praktyczne, ale za to atrakcyjne dla określonej grupy klientów. By potwierdzić, że to w zupełności wystarczy, trzeba przyjrzeć się hitowi jakim okazał się Range Rover Evoque. Swoją drogą, niedawno zaprezentowany w wersji cabrio.

Obraz

Moim zdaniem koncern VW AG czerpie właśnie z tego przykładu, bowiem to pierwszy samochód tego typu jaki znalazł się w produkcji, a Niemcy mogą czuć popyt nosem. Ponadto produkcyjny model, który wcale nie musi przypominać T-Crossa Breeze może być także reprezentantem kategorii crossoverów sportowych, czyli dających dużo przyjemności z samej jazdy, nawet bez celu. Wyższe zawieszenie pozbawia go ograniczeń, jakie mają samochody typowo sportowe, a w razie potrzeby można nim wjechać na jedną z dzikich plaż.

Obraz

Koncept nie jest przesadzony w żadnym obszarze. Ma tradycyjnie konserwatywną stylistykę, która jest typowa dla marki, a wnętrza nie przeładowano futurystycznymi elementami jak to zwykle bywa w pojazdach koncepcyjnych. Oczywiście wyświetlacze zamiast wskaźników i duży ekran zamiast licznych przycisków to norma, do której powoli musimy się przyzwyczajać również w autach produkcyjnych. Ciekawym elementem jest przycisk obsługujący skrzynię biegów umieszczony w miejscu, gdzie zwykle znajduje się panel klimatyzacji. Nawet przycisk uruchamiania silnika jest dotykowy. Dynamiczne wideo wyprodukowane przez Volkswagena pokazuje, jak dobrze można się bawić mając T-Crossa Breeze.

Ciekawe, czy rzeczywiście jest to możliwe jeżeli pod maską znajduje się litrowy silnik TSI generujący 110 KM. Swoją drogą, samochód z taką jednostką mógłby być tani w zakupie i otworzyłby drzwi do tego segmentu osobom, które do tej pory mogły tylko pomarzyć o takich autach. Czy możliwe, że samochód wejdzie do produkcji? Tego nie wiemy i raczej wątpimy. Ostatnio Volkswagen komunikował, że nie zbuduje zbyt małego crossovera, ale ten ma 4133 mm długości, więc i tak jest większy niż Cross Polo. Dzięki krótkim zwisom jego rozstaw osi to aż 2565 mm, a zatem miejsca dla pasażerów może być wystarczająco dużo. 300-litrowy bagażnik też jest niczego sobie.

T-Cross daje przedsmak tego, jak będą wyglądać nowe modele Volkswagena. Mocno wzbogacimy przede wszystkim naszą paletę SUV-ów i będziemy oferować samochody tego typu w każdym ważnym segmencie rynku.

Dr Herbert Diess, prezes zarządu marki Volkswagen

Czy to tylko przedsmak, czy już konkretna zapowiedź? Raczej przedstaw i spodziewamy się, że niektóre koncepcje i elementy trafią do produkcji seryjnej w nowych modelach, których jeszcze nie znamy. Volkswagen za ryzykowanie i wchodzenie na obce dla niego rynki zbyt wcześnie, zawsze płacił wysoką cenę. Przykładem w dziedzinie crossoverów niech będzie Golf Cross Country, ale także takie auta jak Phaeton czy Eos. Spróbował nawet z dieslami w USA i wiemy jak to się skończyło. Szczerze mówiąc trudno domyślić się nawet w jakim kierunku pójdzie przyszła gama Volkswagena, ale najprawdopodobniej w kierunku hybryd takich jak Tiguan Active Concept.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy