Volkswagen Passat 2012 na rynek USA - czym się różni?
Na salonach NAIAS odbywających się w Detroit nie mogło zabraknąć nowego Volkswagena Passata. Europejski reprezentant segmentu D został dostosowany do potrzeb amerykańskich klientów.
12.01.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:52
Północnoamerykański Passat z zewnątrz przypomina model znany ze Starego Kontynentu, jednak między specyfikacjami na oba rynki można znaleźć wiele różnic, zaczynając chociażby od wymiarów. Nie bez powodu, projekt opracowywany był pod nazwą NMS (New Midsize Sedan).
Specyfikacja amerykańska: długość 4868 mm, szerokość 1835 mm, rozstaw osi 2803 mm
Specyfikacja europejska: długość 4769 mm, szerokość 1820 mm, rozstaw osi 2712 mm
To, że paleta silnikowa odmiany dostępnej w USA będzie różnić się od oferty europejskiej, także nie powinno nikogo dziwić. Początkowo Amerykanie będą wybierać spośród dwóch jednostek zasilanych benzyną i jednej olejem napędowym. Silniki ZI to starsza konstrukcja R5 o pojemności 2,5 litra i mocy 170 KM oraz V6 3,6 litra o mocy 280 KM. Jedyny dostępny motor ZS to turbodoładowana jednostka o pojemności 2,0 litra i mocy 140 KM.
Cena Passata na rok modelowy 2012 oferowanego w USA może wzbudzać zazdrość wśród Europejczyków, ponieważ nowy model będzie o około 30% tańszy niż schodząca z rynku wersja 2011. Najtańsza odmiana ma kosztować około 20 000 dolarów. Produkcja ma się odbywać w nowej fabryce w Chattanooga w Tennessee, której budowa pochłonęła miliard dolarów.
Sprzedaż rozpocznie się w sierpniu tego roku. Planowane są trzy wersje wyposażenia: S, SE i SEL. Już w najsłabszej odmianie znajdziemy ESP, ABS, układ kontroli ciśnienia w oponach, klimatyzację automatyczną, elektrycznie sterowane szyby oraz lusterka, tempomat, radio z CD/MP3, system Bluetooth czy 6 poduszek powietrznych.
Źródło: Carscoop