Volkswagen Motorsport ucina plotki o zawieszeniu programu WRC

Volkswagen jest obecnie na świeczniku i niektórzy twierdzą, że wysokie koszty afery spalinowej jakie poniesie koncern w najbliższym czasie mogą spowodować zawieszenie programu WRC. Jost Capito dementuje takie plotki.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. VW Motorsport
Marcin Łobodziński

Mówi się o 18 miliardach dolarów kary dla Volkswagena i kolejnych 6,5 miliardach przeznaczonych przez koncern na „odbudowanie zaufania klientów”, w tym na kampanie serwisowe. Nie wiadomo jeszcze jak potoczy się kwestia roszczeń finansowych klientów, ale można się łatwo domyślić, że pula kar i tak zostanie zmniejszona z 18 mld do kilku-kilkunastu procent tej sumy. Tak czy inaczej, koncern, który choć chwali się ogromną sprzedażą samochodów na całym świecie, to o zyskach finansowych nie mówi już tak chętnie, będzie miał w najbliższych latach nieco ograniczony budżet. A jak to zwykle bywa, zwłaszcza w dużych koncernach, problemy finansowe szybko odbijają się na programach w motorsporcie, które choć są dobrą platformą marketingową, na to ogólnie nie są potrzebne i pełnią głównie rolę prestiżową.

Obecnie Volkswagen jest na fali w WRC i trudno byłoby sobie wyobrazić, że niemiecki zespół miałby się wycofać z rajdowych mistrzostw świata, choć wielu kibiców tego sportu z pewnością przyjęłoby taką informację z uśmiechem na twarzy. Od sezonu 2013, mistrzostwa świata są zdominowane przez Volkswagena i nie widać nawet niewielkich nadziei na to, że w najbliższej przyszłości coś miałoby się zmienić. Volkswagen Motorsport zdaniem jego szefa, Josta Capito, ma zabezpieczoną przyszłość na kolejne cztery sezony, a kierowcy mają długoterminowe kontrakty. Ich zerwanie przyniosłoby nieduże straty, ale szkoda byłoby rezygnować z pełnego sukcesów uczestnictwa w WRC. Odkąd Volkswagen startuje oficjalnie, zgarnia wszystkie tytuły, a ponadto już zaprojektował samochód na sezon 2017, kiedy to wejdą w życie zmiany techniczne.

Zespół Volkswagena w WRC nie mógł odnieść większych sukcesów niż trzykrotne wygranie z rzędu tytułów mistrzów świata. Projekt ma zielone światło aż do końca sezonu 2019, a my pracujemy nad tym, abyśmy nadal sięgali po podobne sportowe sukcesy. – powiedział Capito dla portalu WRC.

Ciekawi jesteśmy, czy podobne oświadczenie wypłynie z obozu Audi i Porsche w wyścigach długodystansowych. Ostatnie plotki mówią o przyłączeniu się koncernu VW AG do Formuły 1, więc fani Volkswagena i motorsportu zarazem raczej mogą spać spokojnie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy