Volkswagen Golf R z lepszymi hamulcami i tytanowym wydechem

Model R to najmocniejszy seryjny Volkswagen w historii. Samochód ten teraz posiada w opcji pakiet Performace, który jeszcze poprawia osiągi i wrażenia z jazdy kompaktową rakietą na kołach.

Volkswagen Golf RVolkswagen Golf R
Źródło zdjęć: © materiały prasowe
Szymon Jasina

Volkswagen Golf R w swojej najnowszej odsłonie (również w wersji Variant, czyli kombi) napędzany jest 2-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 310 KM. Samochód ten to najszybsza seryjna wersja kompaktowego klasyka niemieckiej marki. Teraz odmiana R może być jeszcze lepsza.

Do obu wersji nadwoziowych można dokupić pakiet Performance, który zawiera jeszcze wyczynowe tarcze hamulcowe. Dzięki nim układ hamulcowy waży o 2 kilogramy mniej niż seryjny, co ma wpływ również na redukcję mas nieresorowanych. Tarcze przednich hamulców składają się z dwóch elementów i są pływające. Centralną część tarczy wykonano z aluminium, natomiast pierścień cierny (w wypadku klasycznych hamulców – tarczę) – jako odlew staliwny, który z częścią centralną jest połączony za pomocą śrub. Dzięki takiej konstrukcji pierścień cierny po rozgrzaniu może rozszerzać się promieniowo. Inną zaletą takiego układu hamulcowego jest możliwość bardzo precyzyjnego dawkowania siły hamowania. Specjalne klocki hamulcowe z przodu zapewniają doskonałe wyczucie hamulców po ich rozgrzaniu. Z zewnątrz zestaw ten można rozpoznać po srebrnej tabliczce z literą R na zaciskach hamulcowych.

Oprócz tego pakiet Performance obejmuje przystosowane do jazdy opony typu semi slick, czyli z niewielkim bieżnikiem.

Drugim dodatkiem, już oferowanym jedynie w Volkswagenie Golfie R hatchback, jest tytanowy układ wydechowy przygotowany przez słynną słoweńską firmę Akrapovič. Zastosowanie tego materiału pozwoliło zmniejszyć masę elementu o 7 kg. Oprócz tego nowy wydech zapewnia zmienione brzmienie Golfa R, które przy sportowym trybie jazdy przypominać ma dźwięk samochodu wyczynowego.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów