Najbezpieczniejszy samochód 2009 roku!

EuroNCAP wybrało najbezpieczniejszy samochód roku 2009-go. Po analizie wszystkich testów instytut wydał werdykt - najpewniej możemy się czuć w... Golfie!

Obraz
Michal Grygier

Volkswagenie Golfie, który już w 2008 roku otrzymał pięć gwiazdek w testach EuroNCAP. W obowiązującej od 1997 roku procedurze oceniano odporność na zderzenia czołowe i boczne oraz brano pod uwagę ochronę pieszych. Na początku ubiegłego roku poszerzono zakres testów, zaostrzone zostały także kryteria oceny. Golf został ponownie przebadany i uzyskał doskonałe wyniki we wszystkich czterech kategoriach (ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych, systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę). Golf otrzymał po raz kolejny pięć gwiazdek uzyskując 103 punkty, co przyniosło mu tytuł „Najbezpieczniejszego samochodu 2009 roku”. Nowym, zaostrzonym testom zderzeniowym EuroNCAP poddane zostały łącznie 33 samochody.

Obraz

W bardziej surowej procedurze oceny uwzględniono także elektroniczne systemy zwiększające bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę, które pozwalają zapobiegać ciężkim obrażeniom i wypadkom. Golf gwarantuje maksimum bezpieczeństwa, na polskim rynku standardowo wyposażony jest m.in. w zestaw siedmiu poduszek powietrznych, na który składają się czołowe i boczne poduszki dla kierowcy i pasażera z przodu, kolanowa poduszka kierowcy oraz kurtyny powietrzne. Wśród seryjnych systemów znajdują się: ABS ze wspomaganiem hamowania, system zapobiegający poślizgowi kół napędowych przy ruszaniu (ASR), elektryczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS), układ zapobiegający poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem (MSR) oraz mocowanie Isofix dla dwóch fotelików dziecięcych na tylnej kanapie. Ponadto w ESP seryjnie wyposażone są Golfy z przekładnią DSG lub napędem 4Motion oraz wersje BlueMotion Technology, GTI, GTD i R.

Obraz

Volkswagen Golf nie tylko w Europie. W 2008 roku ten kompaktowy samochód otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Top Safety Pick” przyznawane przez niezależny amerykański instytut ds. bezpieczeństwa „Insurance Institute for Highway Safety” (IIHS). Testy prowadzone przez tą organizację obejmują zderzenie czołowe przy prędkości 40 mph (64 km/h) i zderzenie boczne przy prędkości 31 mph (50 km/h)z przesuwną barierą, której forma odpowiada przodowi samochodu typu SUV. Ponadto przebadano również zachowanie się siedzeń podczas uderzenia w tył nadwozia.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są