Urodzinowy VW Golf GTI Clubsport 45. Długa nazwa skrywa niewiele zmian

Najpierw były zapowiedzi, potem przecieki, a teraz oficjalna premiera. Volkswagen pochwalił się nową, specjalną odsłoną Golfa GTI ochrzczoną przydomkiem Clubsport 45. Liczba w nazwie nawiązuje do 45. urodzin modelu.

Golf dostał na urodziny kilka stylowych dodatków.Golf dostał na urodziny kilka stylowych dodatków.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Volkswagen
Aleksander Ruciński

Pierwszy Volkswagen Golf GTI zadebiutował w 1976 roku, udowadniając, że połączenie relatywnie dużej mocy z niewielką masą i rozmiarami nadwozia może dać sporo radości z jazdy. Dziś na rynku dostępna jest już ósma generacja niemieckiego hot hatcha. Doczekała się ona specjalnej edycji upamiętniającej debiut przodka.

Mowa o wydaniu Clubsport 45, które powinno przypaść do gustu wszystkim tym, którzy zechcą się wyróżnić. Producent bardziej niż na stronie technicznej skupił się tu bowiem na wyglądzie i detalach. Edycję specjalną poznacie głównie po 19-calowych felgach Scottsdale z charakterystyczną, czerwoną obwódką i większym skrzydle tylnej klapy. Oczywiście nie brakuje też czerwonych, ozdobnych wstawek nadwozia i oznaczeń nawiązujących do 45. urodzin.

Sporą atrakcję stanowi też akcesoryjny układ wydechowy Akrapovič, który pozwala dwulitrowemu TSI lepiej oddychać. Niestety nijak nie przekłada się to na moc - seryjne 300 KM to jednak prawie poziom Golfa R, co powinno już zadowolić większość klientów. Nie bez znaczenia jest też elektromechaniczny mechanizm różnicowy znacząco poprawiający zachowanie auta w zakrętach. Oczywiście jest on sparowany z 7-stopniowym automatem.

Wersja Clubsport 45 jest już dostępna w niemieckich salonach, gdzie startuje od kwoty 47 790 euro - o 5830 euro więcej od standardowego Clubsporta. Cóż, urodzinowa wyjątkowość musi swoje kosztować.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów