Volkswagen e-Golf – z prądem [Genewa 2013]

Volkswagen e-Golf to elektryczna wersja popularnego kompaktu. Ma przyzwoity zasięg, ale niewielką prędkość maksymalną.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Volkswagen Golf VII w wersji na prąd zadebiutuje w marcu w Genewie. Samochód będzie miał napęd na przód. Moc będzie pochodziła z jednostki elektrycznej rozwijającej moc 116,6 KM i dysponującej momentem obrotowym rzędu 270 Nm.

Takie parametry pozwolą e-Golfowi na przyspieszanie od 0 do 100 km/h w 11,8 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 135 km/h. Litowo-jonowe baterie o pojemności 26,5 kWh zamontowano pod tylną kanapą. Ładowanie do pełna ze zwykłego gniazdka elektrycznego potrwa 5 godzin.

Nowy sprzęt sprawił, że Golf przybrał na wadze 250 kg. Zasięg Volkswagena sięga 175 km. Elektryczny samochód ma 3 tryby pracy. Normal jest standardowy. Po przełączeniu na Eco moc silnika zostanie zredukowana do 96 KM, a prędkość maksymalna do 120 km/h. Tryb Range (zasięg) wyłączy klimatyzację i ograniczy najwyższą prędkość do 95 km/h.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/7] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam