Volkswagen e‑Golf i e‑up! we Frankfurcie [Frankfurt 2013]
Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że Volkswagen przygotowywał się do wypuszczenia na rynek elektrycznej wersji modelu up!. Auto zobaczymy już na wrześniowych targach we Frankfurcie, a obok niego także większego o dwa segmenty brata.
27.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:39
Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że Volkswagen przygotowywał się do wypuszczenia na rynek elektrycznej wersji modelu up!. Auto zobaczymy już na wrześniowych targach we Frankfurcie, a obok niego także większego o dwa segmenty brata.
Już za nieco ponad dwa tygodnie otworzą się wrota tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Poza najmocniejszą dotychczas wersją seryjną Volkswagena Golfa, czyli nowego modelu R, producent z Wolfsburga pokaże m.in. dwa elektryki.
Będą nimi Volkswagen e-Golf oraz e-up!. Zacznijmy od większego brata, czyli Golfa. Auto ma być napędzane jednostką elektryczną o mocy 115 KM oraz 270 Nm momentu obrotowego. Silnik ten powinien zapewnić sprint od 0 do 100 km/h w 10,4 s oraz prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 140 km/h.
Czteromiejscowy up! ma silnik o mocy 82 KM i 210 Nm. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 12,4 s, a auto przyspiesza do osiągnięcia 130 km/h. Volkswagen wyliczył, że w Niemczech przejechanie 100 km modelem up! kosztuje 3,02 euro, podczas gdy Golfem taki sam dystans pokonamy za 3,3 euro - swoją drogą wcale nie tak mało.
Najważniejszy jest jednak zasięg. Volkswagen e-up! po pełnym naładowaniu baterii przejedzie 160 km, a e-Golf 190 km. Poczekajmy dekadę, dopiero wtedy auta z silnikiem elektrycznym staną się na tyle uniwersalne, że będą służyły nam na co dzień.
[aktualizacja 14 września]
Zgodnie z zapowiedziami na targach we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował oficjalnie nowego Golfa VII generacji w wersji z napędem elektrycznym. Co ciekawe, na żywo auto prezentuje się znacznie lepiej niż na zdjęciach koncernowych dostarczonych wcześniej przez niemieckiego producenta.
Potwierdzono także dane techniczne modelu. 113-konny silnik elektryczny sprawia, że kompaktowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s oraz rozpędza się maksymalnie do prędkości 140 km/h, podczas gdy zasięg auta wynosi 190 km.
Źródło: Carscoops