Używanie kierunkowskazów na rondzie. Kierowcy dalej nie wiedzą, jak to robić

Polskie przepisy są w tej kwestii wyjątkowo proste, ale i pozostawiają spore pole do nadinterpretacji. Właśnie przez to na drogach można zobaczyć wiele sposobów sygnalizacji kierunku jazdy na rondzie. Prawidłowy jest jeden - ten najprostszy.

Mateusz Lubczański

Czy włączać kierunkowskaz w lewo przed wjazdem na rondo? Używać tylko prawego? Te rozważania rozwiał już Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach, który stwierdził jasno: wjazd na rondo nie różni od wjazdem na część drogi prowadzącej po łuku. Nie następuje też zmiana kierunku jazdy. Opuszczając więc rondo, kierowca musi użyć tylko prawego kierunkowskazu, niezależnie który zjazd wybierze.

Problemem jest jednak system prawny w Polsce. Wyrok jednego sądu nie sprawia, że w podobnej sprawie zapadnie taka sama decyzja. Potrzebna jest zmiana przepisu w ustawie o ruchu drogowym. Skoro niejasności dalej istnieją, trzeba je zlikwidować jasnym zapisem.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯