Klasyczne Porsche 911 Targa czy 911 Turbo? Ktoś w Lego udzielił jedynie słusznej odpowiedzi na to pytanie: dlaczego nie oba? Tak powstał składający się z 1458 klocków zestaw nr 10295. CZYTAJ WIĘCEJ
Co roku kierowcy zastanawiają się, czy zima i tym razem zaskoczy drogowców. W ubiegłym roku nie zaskoczyła, bo nie przyszła. W tym może być odwrotnie - miasta zmniejszyły budżety na odśnieżanie (Warszawa nie przewiduje np. oczyszczania ścieżek rowerowych), a śnieg jednak się pojawił. Niespodzianki nie może natomiast dać zrobić sobie port lotniczy. Tutaj wszystko musi działać jak w zegarku. CZYTAJ WIĘCEJ
Zakup rodzinnego samochodu jest obecnie bardzo skomplikowanym procesem. Rynek jest przesycony różnymi modelami w najbardziej wymyślnych formach nadwoziowych i wyposażeniowych. Łatwo się zgubić w tym morzu SUV-ów i kompaktowych crossoverów i stracić z celownika wybory najbardziej racjonalne, takie jak kompaktowe kombi: Hyundai i30 wagon. CZYTAJ WIĘCEJ
Sportowy SUV – dla wielu oksymoron, ale dla tych bardziej świadomych – obietnica najbardziej praktycznych koni mechanicznych, jakie można sobie wyobrazić. Czy w takim razie Volkswagen T-Roc R jest zabójcą teoretycznie mniej sensownego Golfa R? CZYTAJ WIĘCEJ
3,3 l/100 km – to mój dotychczasowy rekord zużycia paliwa z auta z napędem konwencjonalnym. Ustanowiłem go w 2015 roku w jaguarze XE z 2-litrowym, 180-konnym dieslem. W tym roku, już po pierwszych kilometrach w nowym audi A3 Sportback ze 150-konnym TDI, czułem, że mogę mieć do czynienia z pretendentem do odebrania tytułu rekordzisty jaguarowi. Jak poszła próba bicia rekordu? CZYTAJ WIĘCEJ
Kilka dni temu odebrałem kolejne auto prasowe do testów. To Porsche Panamera 4S E-Hybrid Sport Turismo. Za tą przydługą nazwą kryje się 560 KM i 3,7 s do 100 km/h. Tak jak szybko się rozpędza, tak szybko też hamuje. Perfekcyjnie wręcz. Ale dla przeciętnego polskiego kierowcy na trasie szybkiego ruchu nie ma to znaczenia. Bezpieczny dystans jest dla frajerów. CZYTAJ WIĘCEJ
2-litrowy diesel o mocy 150 KM to jednostka dla samochodu kompaktowego wystarczająca. Jest nie tylko elastyczna i wystarczająco dynamiczna, ale, jak pokazuje komputer pokładowy, również bardzo oszczędna. Co jednak o spalaniu tego nowoczesnego diesla powiedzą nam surowe liczby z dystrybutora? CZYTAJ WIĘCEJ
W przeglądzie Narodowego Archiwum Cyfrowego odwiedzamy polskie ulice w poszukiwaniu luksusowych i sportowych samochodów. Przeniesiemy się w czasie zarówno do dwudziestolecia międzywojennego, jak i okresu powojennego. CZYTAJ WIĘCEJ
Wchodzisz do salonu Porsche i rozglądasz się. 911: piękna linia, doskonała broń do walki z zakrętami, atleta, jakich mało. Ale jest też Panamera: elegancka, bardziej praktyczna. W końcu widzisz Cayenne: najbardziej praktyczne, ale przez potężne nadwozie najmniej zgrabne z tej trójki. Podchodzisz do sprzedawcy i mówisz: poproszę wszystkie trzy. I tak stajesz się właścicielem cayenne'a GTS coupé. CZYTAJ WIĘCEJ
Audi A3 Sportback na dobre zagościło w redakcji. Zanim po starciu z hybrydową Klasą A postawimy przed nim kolejne wyzwania, poznajcie je jeszcze bliżej. Ponieważ liczy się nie tylko to, jak samochód jeździ, ale też jak wygląda, dzisiaj zostawiam was z zestawem zdjęć tego zgrabnego kompaktu, które wykonałem w okolicach Limanowej. CZYTAJ WIĘCEJ