Tydzień w motorsporcie #20

W Polsce wystartował rajdowy sezon, w Katarze Polacy zdobyli podia, a w Formule 1 Red Bull grozi odejściem. Hyundai Motorsport testuje Andreasa Mikkelsena, natomiast Audi świętuje tryumf w rallycrossie.

Filip Nivette
Filip Nivette
Źródło zdjęć: © fot. rsmp.pl
Marcin Łobodziński

24.04.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:12

Rajd Świdnicki-Krauze – Filip Nivette otwiera sezon RSMP zwycięstwem

Pierwszy rajd mistrzostw Polski wygrała załoga Filip Nivette i Kamil Heller korzystająca ze Škody Fabii R5. Wygrali dziewięć z dwunastu odcinków specjalnych i zdominowali Rajd Świdnicki-Krause, choć drugiego na mecie Zbigniewa Gabrysia pilotowanego przez Artura Natkańca wyprzedzili tylko o 38,9 s.

Na najniższym stopniu podium stanął Tomasz Kasperczyk, a za nimi uplasował się znany ostatnio bardziej z rallycrossu niż rajdów Marcin Gagacki. Trzeba przyznać, że czołówka zawodników zapowiada bardzo ciekawy sezon pod nieobecność najlepszych polskich rajdowców.

Rajd Świdnicki-Krause 2017 - klasyfikacja generalna

Poz.KierowcaZespółKlasa
1.

 

Filip Nivette

Kamil Heller

Skoda FabiaR5
2.

Zbigniew Gabryś

Artur Natkaniec

Ford FiestaR5
3.

Tomasz Kasperczyk

Damian Syty

Ford FiestaR5
4.

Marcin Gagacki

Marcin Bliski

Skoda FabiaR5
5.

Dominykas Butvilas

Renatas Vaitkevicius

Skoda FabiaR5
6.

Hubert Maj

Szymon Jasiński

Ford Fiesta ProtoOpen N
7.

Mikołaj Marczyk

Sebatian Dwornik

Subaru ImprezaOpen N
8.

Marcin Słobodzian

Jakub Wróbel

Subaru ImprezaOpen N
9.

Kamil Chmielewski

Kamil Kozdroń

BMW CompactOpen 2WD
10.

Jakub Brzeziński

Szymon Marciniak

Citroën DS3R3

Matthias Ekström zwycięża w Montalegre

Mattias Ekström odniósł w Montalegre swoje ósme zwycięstwo w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata i pokonał w finale Sebastiena Loeba oraz Johana Kristofferssone. Emocjonujący, ostatni wyścig zawodów był fatalny dla Pettera Solberga, który zmienił swojego wysłużonego Citroëna na Volkswagena Polo. Rajdowy mistrz zajął ostatnie miejsce.

Matthias Ekström jest obecnie liderem mistrzostw przed Johanem Kristofferssonem i Petterem Solbergiem. Sebastien Loeb zajmuje siódme miejsce.

Wyniki finału w Montalegre

  1. Mattias Ekström (Audi S1)
  1. Sébastien Loeb (Peugeot 208)
  1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo)
  1. Timmy Hansen (Peugeot 208)
  1. Reinis Nitišs (Audi S1)
  1. Petter Solberg (Volkswagen Polo)

Qatar Cross Country Rally z dobrymi wynikami Polaków

Druga runda Pucharu Świata w rajdach terenowych padła łupem Rafała Sonika w kategorii quadów. Po tym zwycięstwie Polak objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej pucharu o jeden punkt wyprzedzając Alexisa Hernándeza, drugiego na mecie Rajdu Kataru.

Obraz
© fot. Rafał Sonik / facebook

Miejsce na podium zajął również Polak w kategorii samochodów, ale przypadła mu druga pozycja. Kuba Przygoński pilotowany przez Toma Colsoula zajmuje obecnie szóste miejsce w klasyfikacji pucharu. Aaron Domażała i Szymon Gospodarczyk byli na mecie na dziewiątej pozycji. W generalce pucharu zajmują jednak piąte miejsce. Rajd w kategorii samochodów terenowych wygrał Nasser Al Attiyah.

W kategorii motocykli mieliśmy najsłabszy wynik. Dziewiąte miejsce zajął Adam Tomiczek, a dziesiąty był Maciej Giemza. Zwycięzcą drugiej rundy został Sam Sunderland, a podium uzupełnili Paulo Gonçalves i Matthias Walkner.

Andreas Mikkelsen w Hyundaiu?

Andreas Mikkelsen jest jedynym kierowcą WRC z czołówki, który nie dostał angażu do żadnego zespołu fabrycznego na ten sezon. Od początku roku starał się o samochód WRC i w końcu może dopiąć swego. Prowadzi intensywne rozmowy z zespołem Hyundaia i zorganizowano dla niego testy w Portugalii. Hyundai zaprzecza doniesieniom na temat angażu Norwega do zespołu fabrycznego i twierdzi, że Mikkelsen nie wystartuje w Rajdzie Portugalii jak sugerowały media.

Dla naszego zespołu interesujące jest inne spojrzenie na nasz samochód w wykonaniu jednego z czołowych kierowców na rynku WRC. Rozmawialiśmy z Andreasem od końca ubiegłego roku i teraz znaleźliśmy jednorazową okazję, pasującą do naszego harmonogramu testów. Ten test nie zmienia naszego stanowiska, dotyczącego obecnego składu kierowców.

Komunikat Hyundai Motorsport

Red Bull grozi odejściem z Formuły 1

Helmut Marko, doradca w zespole Red Bull Racing F1 powiedział, że ekipa może pożegnać się z Formułą 1 jeżeli FIA nie ustali standardowego dostawcy silników na sezon 2021. Zdaniem Marko to odpowiedni 2021 czas na to zadanie. Potrzebny jest niezależny od dużych producentów silnik dla niezależnych zespołów.

Obraz
© fot. Red Bull Content Pool

Do tego samego roku władze sportów motorowych mają zmienić regulamin techniczny w zakresie silników, aby te stały się tańsze i prostsze, a także generowały przyjemniejszy dźwięk. Red Bull ma obawy, że powtórzy się sytuacja z przed roku, gdy na ostatnią chwilę zorganizowali silnik do swojego bolidu. Helmut Marko oznajmił stanowczo, że jeżeli do końca 2017 roku FIA i nowi właściciele F1 Liberty Media nie przedstawią rozwiązania, to przyszłość Red Bulla w królowej motorsportu będzie poważnie zagrożona.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)