Trzeci tytuł mistrzowski dla Volkswagena i Ogiera!

Wszystkie dzisiejsze odcinki specjalne padły łupem trzykrotnego już mistrza świata Sébastiena Ogiera. Francuz po raz kolejny rozgromił konkurencję. Zgarnął tym samym dwa tytuły mistrzowskie - dla siebie i dla zespołu.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. VW Motorsport
Marcin Łobodziński

Tylko załogi Volkswagena liczyły się w dzisiejszym etapie kończącym Rajd Australii. Trójka: Ogier, Latvala i Mikkelsen zajmowała trzy czołowe miejsca na każdej próbie sportowej. Kris Meeke nie miał wiele do powiedzenia i spadł na trzecie miejsce za Latvalę. Fin niestety nie mógł przedłużyć mistrzostw świata, a Mikkelsen spóźnił się na jeden z oesów i dostał 10 sekund kary. Gdyby nie to, cała trójka Volkswagena stanęłaby dziś na podium świętując mistrzostwo w klasyfikacji indywidualnej Ogiera oraz trzeci raz z rzędu tytuł wśród producentów.

Obraz
© fot. VW Motorsport

To zdumiewający sezon, najlepszy w mojej karierze. Nie popełniałem błędów. Było tyle wspaniałych występów. To najtrudniejszy rajd dla otwierającego drogę kierowcy. Teoretycznie nie dało się wygrać. Perfekcyjnie jest zdobyć tytuł i jednocześnie odnieść zwycięstwo w rajdzie. Ten weekend jest dla mnie bardzo ważny. – powiedział na mecie mistrz świata. Swój trzeci tytuł świętował również pilot Ogiera Julien Ingrassia.

Za Andreasem Mikkelsenem finiszującym na czwartym miejscu rajd ukończył Hayden Paddon, najszybszy kierowca Hyundaia. Thierry Neuville ukończył rajd na siódmym miejscu za Ottem Tanakiem, a przed Danim Sordo.

Wyniki Rajdu Australii 2015

Poz.ZałogaSamochódCzas
1.S. Ogier/J.IgrassiaVW Polo WRC2:59:16.4
2.J-M.Latvala/M.AnttilaVW Polo WRC+12.3 s
3.K.Meeke/P.NagleCitroen DS3 WRC+32.6 s
4. S.Mikkelsen/O.FloeneVW Polo WRC+38.5 s
5.H.Paddon/J.KennardHyundai i20 WRC+55.0 s
6.O.Tanak/R.MolderFord Fiesta WRC+1:38.0 min
7.T.Neuville/N.GilsoulHyundai i20 WRC+2:08.3 min
8. D.Sordo/M.MartiHyundai i20 WRC+2:15.2 min
9.E.Evans/D.BarrittFord Fiesta WRC+4:33.7 min
10. N.Al-Attiyah/M.BaumelFord Fiesta RRC+11:46.5 min
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
Unia chce tanich aut. Wcześniej je zabiła
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
VW powierzył mu stworzenie amerykańskiej marki. Tak Niemcy chcą podbić USA wykorzystując Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy