Trochę się zmieniłem – Onyx Continental GT Platinum GTO (2011)

Już w lutym 2010 roku Michał Grygier pisał co nieco o tym samochodzie – m.in. o tym, że przeróbki Onyx będą dostępne od marca. Tymczasem plany się trochę skomplikowały.

Obraz
Olgierd Lachowski

Już w lutym 2010 roku Michał Grygier pisał co nieco o tym samochodzie – m.in. o tym, że przeróbki Onyx będą dostępne od marca. Tymczasem plany się trochę skomplikowały.

Obraz

Tuner zmienił zdanie co do kształtu przedniego zderzaka i raz, że zrobił w nim wielki otwór wlotowy do chłodnicy, to dwa, że dodał spojler, który ma zwiększać siłę docisku. Przedni zderzak podobnie jak nakładki na progi, a także „dyfuzor” i listwa na pokrywie bagażnika są zrobione z włókna węglowego.

Nie zapomniano o zmianie seryjnych kół na koła z wielkimi 22-calowymi felgami i o dodaniu modnych diod LED działających jako światła do jazdy dziennej. Auto nie przypomina już statecznego supermocnego coupé.

Obraz

Żeby Continental prezentował się jeszcze groźniej obniżono w nim zawieszenie. Na pewno też nieprzypadkowo wybrano kolor czarny.

Onyx wzmocniło również widlasty (układ W) 12-cylindrowy motor Bentleya, który seryjnie dysponuje mocą 560 KM przy 6100 obr./min (przed zeszłorocznym liftingiem) i maksymalnym momentem obrotowym 650 Nm przy 1600 obr./min. Dzięki ulepszeniom jednostka napędowa ma aż o 100 KM mocy więcej.

Obraz

Niestety Onyx nie podało informacji, jak wzrost mocy przekłada się na zmianę osiągów, ani ile trzeba wyłożyć na tuning Bentleya.

Dane techniczne


  • Typ: W12
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na culinder
  • Objętość skokowa: 5998 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 660 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 110,04 KM/l (seryjny – 93,37 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 22″
  • Koła tylne: 22″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 2350 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,56 kg/KM (seryjny – 4,20 kg/KM)
  • Długość: 4804 mm
  • Rozstaw osi: 2745 mmblock position=\inside7992/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
Pierwsza jazda: Peugeot 308 po liftingu – małe zmiany, (nie)duży efekt
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
"Proszę otworzyć bagażnik". Czy policjant może sprawdzić auto?
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Zmiany w obowiązkowych światłach do jazdy. Znamy datę
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
Nadchodzi koniec "ekranozy" w nowych autach. Wiemy, od kiedy
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
"Wilczych oczu" jest na drogach coraz więcej. To proste i tanie rozwiązanie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇