Trochę lepszy – TiKT Corvette Z06 (2011)

Firma TiKT Performance działa od 2005 roku. Na razie na rozkładzie ma 4 samochody. Jednym z nich jest ponad 550-konny Chevrolet Corvette Z06.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Jeżeli ktoś się spodziewał 900-konnego potwora, to może się rozczarować, ale jak twierdzą właściciele, dla nich się liczy samochód jako całość, a nie supermocny silnik. Właśnie tak jest z tą Corvette Z06.

Przeróbki do tego wozu zostały dobrane w wyniku doświadczeń zebranych przy rozwijaniu innej Corvette Z06, wersji Rote Zora, która jest systematyczne przebudowywana i ulepszana od 2007 roku.

Obraz

Tuner zaczął od wymiany hamulców. Zamiast seryjnych zamontowano układ Brembo z 380-milimetrowymi tarczami z przodu (8-tłoczkowe zaciski) i 360-milimetrowymi tarczami z tyłu (zaciski 6-tłoczkowe).

Co prawda Chevrolet ma nadal seryjne zawieszenie, ale koła są już inne. TiKT wstawiło felgi ATS GTR o średnicy 18”. Przednie obręcze mają szerokość 11,0” i są wyposażone w opony 295/30, a tylne – o szerokości 13,0” – mają opony 335/30.

Obraz

Dzięki filtrowi powietrza Halltech i sportowemu układowi wydechowemu z tłumikami o 100 celach nieco mocy nabrał silnik. Seryjnie ta wielka 7-litrowa V8 ma moc 512 KM przy 6300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 637 Nm przy 4800 obr./min. Po ingerencji TIKT jednostka napędowa legitymuje się mocą 556 KM. Nie wiadomo, jaki wpływ większa liczba koni ma na osiągi Corvette.

Jeśli nie liczyć sportowych foteli Recaro, to można śmiało powiedzieć, że wnętrze amerykańskiego bolidu jest seryjne.

Obraz

TiKT Performance nie podaje do wiadomości ceny tuningu.

Dane techniczne


  • Typ: V8, 90supo/sup, LS7
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 7011 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 556 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 79,30 KM/l (seryjny – 73,03 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 11,0 x 18” ATS GTR
  • Koła tylne: 13,0 x 18” ATS GTR
  • Opony przednie: 295/30 R 18
  • Opony tylne: 335/30 R 18

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1434 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,58 kg/KM (seryjny – 2,80 kg/KM)
  • Długość: 4460 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Rozstaw osi: 2686 mmblock position=\inside7887/block

Źródło: TiKT

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej