Toyota Yaris z logo Mazdy. Producent przedstawił plany na przyszłość

Toyota Yaris z logo Mazdy. Producent przedstawił plany na przyszłość

Mazda zdecyduje się na tzw. badge engineering
Mazda zdecyduje się na tzw. badge engineering
Źródło zdjęć: © fot. Aleksander Ruciński
Aleksander Ruciński
05.10.2021 11:22, aktualizacja: 14.03.2023 14:52

Kiedyś w USA mazda była toyotą, a teraz toyota będzie mazdą, tyle że na rynku europejskim. Jak wynika z oficjalnych zapowiedzi, producent z Hiroszimy zamierza oferować miejski model będący Yarisem z innym logo.

Japoński badge engineering zatacza coraz szersze kręgi. Przykładem mogą być chociażby Suzuki Swace i Across będące tak naprawdę modelami Toyoty. Wszystko wskazuje, że podobną drogę obierze niebawem Mazda.

Japoński producent opublikował raport dla inwestorów, w którym przedstawił plany na kolejne lata. Wynika z niego, że Mazda zamierza zacieśnić współpracę z Toyotą. Zaowocuje to SUV-em z hybrydowym napędem na rynek USA oraz europejskim następcą Mazdy 2 opartym na Toyocie Yaris. Auto ma być gotowe w ciągu najbliższych 2 lat. Potwierdzają to zresztą zdjęcia egzemplarzy testowych publikowane w mediach społecznościowych:

Jak widać, nowa mazda nie będzie zauważalnie różnić się od Yarisa. Niewykluczone, że podobnie jak w przypadku Suzuki producent zdecyduje się jedynie na zmianę logotypów. Pod maskę ma trafić oczywiście hybryda, co z pewnością przyczyni się do obniżenia średniej emisji CO2 Mazdy.

Wybór takiej, a nie innej bazy jest nieprzypadkowy, gdyż obie marki współpracują ze sobą od lat, także w kwestii pojazdów miejskich. Wystarczy wspomnieć, że byliśmy już świadkami podobnego zabiegu, tyle że w odwrotnym kierunku - Toyota Yaris sprzedawana w USA technicznie była tak naprawdę Mazdą 2. Teraz Mazda 2 będzie Toyotą Yaris, tyle że w Europie.

Oczywiście pod warunkiem, że producent pozostanie przy starym nazewnictwie, co jeszcze nie zostało potwierdzone. Wszystko stanie się jasne już w 2022 roku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)