Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid – nowa era ekologicznej mobilności

Hybrydy plug-in stają się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem dla kierowców, którzy chcą czerpać korzyści zarówno z napędu elektrycznego, jak i spalinowego. Toyota wprowadziła dwa wyjątkowe modele, które wyznaczają nowe standardy w tej kategorii: RAV4 Plug-in Hybrid i Toyotę C-HR Plug-in Hybrid. To propozycje dla tych, którzy cenią sobie oszczędność paliwa, ekologiczną jazdę i dynamiczne osiągi. Przyjrzyjmy się zatem bliżej obu samochodom!

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Jednym z najważniejszych aspektów hybryd plug-in jest możliwość jazdy w trybie elektrycznym bez użycia silnika spalinowego. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w cyklu mieszanym oferuje do 75 km zasięgu na samym prądzie (według normy WLTP), co oznacza, że codzienne dojazdy do pracy czy zakupy w mieście można pokonywać bez emisji spalin. To obecnie naprawdę imponujący wynik w segmencie SUV-ów.

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid idzie w ślady większego brata, zapewniając 66 km zasięgu na prądzie w cyklu mieszanym. Dla wielu użytkowników oznacza to możliwość korzystania z auta jak z klasycznego "elektryka" w codziennych warunkach, a jednocześnie pewność, że napęd hybrydowy pozwoli na dalszą podróż bez konieczności szukania ładowarki.

Moc, której nie brakuje

Hybrydy nie muszą być nudne – Toyota udowadnia to każdym swoim modelem. RAV4 Plug-in Hybrid dysponuje mocą 306 KM, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Jak na rodzinnego SUV-a, to naprawdę świetny rezultat.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid to bardziej kompaktowa opcja, ale nie oznacza to kompromisu w zakresie osiągów. Jego układ napędowy generuje 223 KM, zapewniając dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie. Toyota zadbała również o odpowiednie prowadzenie – crossover jest zwrotny, pewny na zakrętach i potrafi dostarczyć frajdę z jazdy.

[1/4] Źródło zdjęć: materiały partnera |

Oszczędność na każdym kilometrze

To, co wyróżnia hybrydy plug-in Toyoty, to ich wydajność również po rozładowaniu baterii. W przeciwieństwie do niektórych konkurencyjnych modeli, które po wyczerpaniu energii stają się ciężkimi i paliwożernymi samochodami, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid nadal działają jak klasyczne hybrydy, zużywając niewielkie ilości paliwa.

Dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią system hybrydowy Toyoty płynnie przełącza się między trybem elektrycznym a spalinowym, dostosowując działanie napędu do aktualnych warunków. Średnie zużycie paliwa RAV4 Plug-in Hybrid wynosi około 1,0-1,2 l/100 km (przy naładowanej baterii), co jest wynikiem wręcz nieosiągalnym dla konwencjonalnych SUV-ów. Toyota C-HR Plug-in Hybrid może pochwalić się podobnymi wartościami, co czyni go jednym z najbardziej oszczędnych crossoverów na rynku.

Technologia, która wspiera kierowcę

Oba modele zostały wyposażone w najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy i rozwiązania technologiczne, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży.

  • Toyota Safety Sense – pakiet systemów bezpieczeństwa, obejmujący m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją i rozpoznawanie znaków drogowych.
  • Inteligentny system zarządzania energią – maksymalizuje efektywność jazdy i odzyskiwania energii podczas hamowania.
  • Nowoczesne multimedia – centralny ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, Apple CarPlay i Android Auto, a także zaawansowane funkcje łączności.

 

Dodatkowo, oba modele oferują możliwość ładowania baterii w domowych warunkach – wystarczy zwykłe gniazdko lub stacja Toyota HomeCharge, by w krótkim czasie uzupełnić energię i ponownie korzystać z trybu EV.

Styl i komfort na najwyższym poziomie

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid to nie tylko oszczędność i wydajność, ale także świetny design i wysoka jakość wykonania. RAV4 prezentuje się muskularnie i nowocześnie, natomiast Toyota C-HR zachwyca futurystycznym wyglądem, który wyróżnia się na tle konkurencji.

Wnętrza obu modeli to połączenie komfortu, nowoczesnych materiałów i funkcjonalności. Przestronne wnętrze RAV4 sprawia, że jest to świetna opcja dla rodzin. Toyota C-HR jest bardziej kompaktowa i zapewnia sportową atmosferę oraz dynamiczny charakter.

[1/4] Źródło zdjęć: materiały partnera |

Toyota – lider w dziedzinie hybryd

Toyota od lat przoduje w dziedzinie hybryd i konsekwentnie rozwija swoją ofertę modeli elektrycznych oraz hybrydowych plug-in. RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid to kolejne dowody na to, że japoński producent nie tylko podąża za trendami, ale również je wyznacza.

Jeśli szukasz auta, które łączy ekologię, oszczędność i świetne osiągi, a jednocześnie nie wymaga kompromisów pod względem komfortu i stylu – Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid to modele, które spełnią Twoje oczekiwania. Czy warto? Zdecydowanie tak – Toyota po raz kolejny pokazała, że przyszłość motoryzacji już tu jest, a hybrydy plug-in to jedno z najlepszych rozwiązań dla nowoczesnych kierowców (i nie tylko).

Płatna współpraca z Toyota Polska
Wybrane dla Ciebie
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Prezydent podpisał: kaski obowiązkowe dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟