Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid – nowa era ekologicznej mobilności

Hybrydy plug-in stają się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem dla kierowców, którzy chcą czerpać korzyści zarówno z napędu elektrycznego, jak i spalinowego. Toyota wprowadziła dwa wyjątkowe modele, które wyznaczają nowe standardy w tej kategorii: RAV4 Plug-in Hybrid i Toyotę C-HR Plug-in Hybrid. To propozycje dla tych, którzy cenią sobie oszczędność paliwa, ekologiczną jazdę i dynamiczne osiągi. Przyjrzyjmy się zatem bliżej obu samochodom!

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Jednym z najważniejszych aspektów hybryd plug-in jest możliwość jazdy w trybie elektrycznym bez użycia silnika spalinowego. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w cyklu mieszanym oferuje do 75 km zasięgu na samym prądzie (według normy WLTP), co oznacza, że codzienne dojazdy do pracy czy zakupy w mieście można pokonywać bez emisji spalin. To obecnie naprawdę imponujący wynik w segmencie SUV-ów.

Nowa Toyota C-HR Plug-in Hybrid idzie w ślady większego brata, zapewniając 66 km zasięgu na prądzie w cyklu mieszanym. Dla wielu użytkowników oznacza to możliwość korzystania z auta jak z klasycznego "elektryka" w codziennych warunkach, a jednocześnie pewność, że napęd hybrydowy pozwoli na dalszą podróż bez konieczności szukania ładowarki.

Moc, której nie brakuje

Hybrydy nie muszą być nudne – Toyota udowadnia to każdym swoim modelem. RAV4 Plug-in Hybrid dysponuje mocą 306 KM, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund. Jak na rodzinnego SUV-a, to naprawdę świetny rezultat.

Toyota C-HR Plug-in Hybrid to bardziej kompaktowa opcja, ale nie oznacza to kompromisu w zakresie osiągów. Jego układ napędowy generuje 223 KM, zapewniając dynamiczną jazdę zarówno w mieście, jak i na trasie. Toyota zadbała również o odpowiednie prowadzenie – crossover jest zwrotny, pewny na zakrętach i potrafi dostarczyć frajdę z jazdy.

[1/4] Źródło zdjęć: materiały partnera |

Oszczędność na każdym kilometrze

To, co wyróżnia hybrydy plug-in Toyoty, to ich wydajność również po rozładowaniu baterii. W przeciwieństwie do niektórych konkurencyjnych modeli, które po wyczerpaniu energii stają się ciężkimi i paliwożernymi samochodami, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid nadal działają jak klasyczne hybrydy, zużywając niewielkie ilości paliwa.

Dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią system hybrydowy Toyoty płynnie przełącza się między trybem elektrycznym a spalinowym, dostosowując działanie napędu do aktualnych warunków. Średnie zużycie paliwa RAV4 Plug-in Hybrid wynosi około 1,0-1,2 l/100 km (przy naładowanej baterii), co jest wynikiem wręcz nieosiągalnym dla konwencjonalnych SUV-ów. Toyota C-HR Plug-in Hybrid może pochwalić się podobnymi wartościami, co czyni go jednym z najbardziej oszczędnych crossoverów na rynku.

Technologia, która wspiera kierowcę

Oba modele zostały wyposażone w najnowocześniejsze systemy wspomagania kierowcy i rozwiązania technologiczne, które poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróży.

  • Toyota Safety Sense – pakiet systemów bezpieczeństwa, obejmujący m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją i rozpoznawanie znaków drogowych.
  • Inteligentny system zarządzania energią – maksymalizuje efektywność jazdy i odzyskiwania energii podczas hamowania.
  • Nowoczesne multimedia – centralny ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, Apple CarPlay i Android Auto, a także zaawansowane funkcje łączności.

 

Dodatkowo, oba modele oferują możliwość ładowania baterii w domowych warunkach – wystarczy zwykłe gniazdko lub stacja Toyota HomeCharge, by w krótkim czasie uzupełnić energię i ponownie korzystać z trybu EV.

Styl i komfort na najwyższym poziomie

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid to nie tylko oszczędność i wydajność, ale także świetny design i wysoka jakość wykonania. RAV4 prezentuje się muskularnie i nowocześnie, natomiast Toyota C-HR zachwyca futurystycznym wyglądem, który wyróżnia się na tle konkurencji.

Wnętrza obu modeli to połączenie komfortu, nowoczesnych materiałów i funkcjonalności. Przestronne wnętrze RAV4 sprawia, że jest to świetna opcja dla rodzin. Toyota C-HR jest bardziej kompaktowa i zapewnia sportową atmosferę oraz dynamiczny charakter.

[1/4] Źródło zdjęć: materiały partnera |

Toyota – lider w dziedzinie hybryd

Toyota od lat przoduje w dziedzinie hybryd i konsekwentnie rozwija swoją ofertę modeli elektrycznych oraz hybrydowych plug-in. RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid to kolejne dowody na to, że japoński producent nie tylko podąża za trendami, ale również je wyznacza.

Jeśli szukasz auta, które łączy ekologię, oszczędność i świetne osiągi, a jednocześnie nie wymaga kompromisów pod względem komfortu i stylu – Toyota RAV4 Plug-in Hybrid i Toyota C-HR Plug-in Hybrid to modele, które spełnią Twoje oczekiwania. Czy warto? Zdecydowanie tak – Toyota po raz kolejny pokazała, że przyszłość motoryzacji już tu jest, a hybrydy plug-in to jedno z najlepszych rozwiązań dla nowoczesnych kierowców (i nie tylko).

Płatna współpraca z Toyota Polska
Wybrane dla Ciebie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali