Toyota pokaże we Frankfurcie sportową hybrydę [aktualizacja]
Toyota ogłosiła, że 10 września podczas Frankfurt Motor Show zaprezentuje koncepcyjny model Hybrid-R.
08.08.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:52
Na razie o samochodzie praktycznie nic nie wiadomo. Toyota w notatce prasowej podała, że studium będzie "ekscytujące" i przeznaczone do jazdy zarówno po zwykłych drogach, jak i torze.
Producent zdradził także, że samochód, który zobaczymy we Frankfurcie, będzie korzystał z układu Toyota Hybrid System-Racing (THS-R). W THS-R był wyposażony wyczynowy model TS030 Hybrid, dzięki któremu Toyota zajęła 2. miejsce w tegorocznym Le Mans (załoga Davidson/Buemi/Sarrazin), nieznacznie ustępując Audi i jego R18 e-tron quattro Long Tail (Kristensen/Duval/McNish).
Wyścigowy pojazd jest napędzany przez silnik V8 o pojemności 3,4 l i mocy 530 KM. Wspomagany jest on przez układ elektryczny rozwijający 300 KM. Ciekawe, czy Toyota zdecyduje się zastosować w koncepcie Hybrid-R aż tak mocny napęd.
[aktualizacja 14 sierpnia]
Toyota opublikowała nowe zdjęcie zwiastujące sportowy model i podała kilka informacji na temat parametrów technicznych. Pojazd powstał w oparciu o jeden z obecnie wytwarzanych samochodów. Auto przedstawione na fotografii wygląda jak zmodyfikowany Yaris. Hybrid-R ma silnik spalinowy wspomagany przez motory elektryczne. Moc układu hybrydowego przekracza 400 KM. Napęd może pracować w trybie drogowym i torowym.
[aktualizacja 19 sierpnia]
Przed targami we Frankfurcie do mediów trafił szkic, na którym widać model Toyota Yaris Hybrid-R Concept w pełnej krasie. Samochód będzie napędzany przez silnik GRE (Global Race Engine) o pojemności 1,6 l, który będzie wspomagany dwiema jednostkami elektrycznymi.
[aktualizacja 27 sierpnia]
Targi we Frankfurcie rozpoczną się już wkrótce. W związku z tym Toyota podała nowe fakty dot. koncepcyjnego modelu Yaris Hybrid-R, który zostanie zaprezentowany na niemieckim salonie samochodowym.
Japoński producent pisze w informacji prasowej, że przednia oś będzie napędzana silnikiem 1,6 turbo o mocy 300 KM. Dwa motory elektryczne, każdy o mocy maksymalnej 60 KM, służą do napędu tylnych kół. Łączna moc układu hybrydowego to 420 KM.
W trybie drogowym jednostki na prąd rozwijają 40 KM. Jest jednak jeden haczyk. Można je aktywować na 10 s. Po przestawieniu na tryb torowy dają one "dodatkowego kopa" na 5 s z mocą 60 KM.
Podczas hamowania silniki elektryczne działają jak generatory, ładując super kondensator. Toyota podaje, że urządzenie to jest lżejsze oraz szybciej kumulujące i oddające energię niż tradycyjne baterie niklowo-metalowo-wodorkowe.
Sportowy Yaris jest ponadto wyposażony w jeszcze jeden motor elektryczny działający jak generator. Został on umiejscowiony pomiędzy jednostką spalinową a sekwencyjną, 6-biegową przekładnią. Pomaga on w ładowaniu kondensatora podczas wytracania prędkości i bezpośrednio zasila tylne silniki podczas przyspieszania.
Źródło: WCF