Toyota ME.WE - koncept na czas kryzysu [wideo]

W mediach coraz częściej mówi się o trudnych czasach dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Aktualne wyniki sprzedaży nowych samochodów w Europie nie napawają optymizmem. Toyota wraz z francuskim projektantem znalazła na to lekarstwo - mały, ekologiczny i tani w produkcji pojazd o nazwie ME.WE.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

W mediach coraz częściej mówi się o trudnych czasach dla europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Aktualne wyniki sprzedaży nowych samochodów w Europie nie napawają optymizmem. Toyota wraz z francuskim projektantem znalazła na to lekarstwo - mały, ekologiczny i tani w produkcji pojazd o nazwie ME.WE.

Oczywiście na razie jest to jedynie model koncepcyjny zaprojektowany wspólnie z francuskim architektem i projektantem - Jeanem-Marie Massaudem. Warto również zaznaczyć, że koncept ma znikome szanse, aby wejść do produkcji seryjnej.

Toyota ME.WE jest małym pojazdem mierzącym 3440 mm długości, 1750 mm szerokości i 1600 mm wysokości. Napędzają ją cztery silniki elektryczne umieszczone w każdym z kół. Zestaw akumulatorów znajduje się w podłodze. Dzięki temu koncept o stosunkowo niewielkich gabarytach zapewnia sporo miejsca w środku. Specyfikacja techniczna nie została ujawniona, ale wiemy, że auto waży jedynie 750 kg.

Obraz

ME.WE jest tak naprawdę powrotem do podstaw. Jego szkielet to aluminiowa rama, a nadwozie zostało wykonane z tanich w produkcji i lekkich paneli polipropylenowych. We wnętrzu także bez fajerwerków - styliści postawili na bambusowe wykończenie, dwa rzędy siedzeń i oryginalną deskę rozdzielczą z ciekawą kierownicą. Tylny rząd siedzeń można łatwo złożyć lub wymontować, jeśli potrzeba większej przestrzeni ładunkowej.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Pierwsza jazda nowym VW T-Roc. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Pierwsza jazda nowym VW T-Roc. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku