Toyota LMP1 [technika wyścigowa odc. 48]

Po klęsce w Formule 1 o Toyocie w sporcie zrobiło się nieco ciszej. Niedawno jednak japoński producent ogłosił, że wraca do wyścigów długodystansowych, a potwierdzeniem tych słów jest zaprezentowany przedwczoraj szkic nowego prototypu i ujawnienie kilku informacji o nim.

Obraz
Olgierd Lachowski

Po klęsce w Formule 1 o Toyocie w sporcie zrobiło się nieco ciszej. Niedawno jednak japoński producent ogłosił, że wraca do wyścigów długodystansowych, a potwierdzeniem tych słów jest zaprezentowany przedwczoraj szkic nowego prototypu i ujawnienie kilku informacji o nim.

Toyota największe sukcesy wyścigowe odnosiła w zawodach długodystansowych na początku lat 90. ubiegłego wieku. Dzięki modelowi TS010 firma mogła konkurować z Peugeotami 905. Pod koniec lat 90. japoński producent wrócił do tego typu zawodów i omal nie wygrał Le Mans za sprawą modelu TS020 (GT-One).

Potem Toyota przeniosła się do Formuły 1 gdzie jednak mimo zaangażowania wielkich środków finansowych nie osiągnęła sukcesu. Mówi się, że winne temu były wewnętrzne tarcia w zespole i mało elastyczny system zarządzania ekipą.

Teraz Japończycy chcą wrócić do ścigania w klasie LMP1. Ujawnili właśnie pierwszy rysunek możliwego wyglądu przyszłego bolidu i podali kilka informacji. Oczywiście ilustracja daje tylko pewien pogląd na wygląd wozu, bo ten na pewno jeszcze się zmieni. Widać jednak, że Toyota nic nowego nie odkryła (a przynajmniej na tym rysunku tego nie widać) i bolid jest zlepkiem wyglądu innych aut.

Wersja z 1999 roku ma charakterystyczny biały nos
Wersja z 1999 roku ma charakterystyczny biały nos

Firma zdecydowała, że do napędu wozu posłuży silnik benzynowy i jednostka elektryczna, a więc będziemy mieli do czynienia z hybrydą. Oba motory zostaną zaprojektowane w Japonii, natomiast podwozie i nadwozie opracują specjaliści w Niemczech. Główną bazą Toyoty będzie siedziba w Kolonii. Niestety na razie nie wiem, kto będzie odpowiadał za projekt samochodu.

Japończycy zapowiadają, że wystartują w przyszłym roku w całej serii FIA World Endurance Championship, czyli przekształconym w mistrzostwa świata pucharze Le Mans, w którą będzie wliczony 24-godzinny wyścig w Le Mans. Pierwsze testy wozu odbędą się na początku przyszłego roku.

Gdy pojawią się nowe informacje o tym wozie, na pewno Was o tym poinformujemy.

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: Toyota

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony