Toyota LMP1 [technika wyścigowa odc. 48]

Po klęsce w Formule 1 o Toyocie w sporcie zrobiło się nieco ciszej. Niedawno jednak japoński producent ogłosił, że wraca do wyścigów długodystansowych, a potwierdzeniem tych słów jest zaprezentowany przedwczoraj szkic nowego prototypu i ujawnienie kilku informacji o nim.

Obraz
Olgierd Lachowski

Po klęsce w Formule 1 o Toyocie w sporcie zrobiło się nieco ciszej. Niedawno jednak japoński producent ogłosił, że wraca do wyścigów długodystansowych, a potwierdzeniem tych słów jest zaprezentowany przedwczoraj szkic nowego prototypu i ujawnienie kilku informacji o nim.

Toyota największe sukcesy wyścigowe odnosiła w zawodach długodystansowych na początku lat 90. ubiegłego wieku. Dzięki modelowi TS010 firma mogła konkurować z Peugeotami 905. Pod koniec lat 90. japoński producent wrócił do tego typu zawodów i omal nie wygrał Le Mans za sprawą modelu TS020 (GT-One).

Potem Toyota przeniosła się do Formuły 1 gdzie jednak mimo zaangażowania wielkich środków finansowych nie osiągnęła sukcesu. Mówi się, że winne temu były wewnętrzne tarcia w zespole i mało elastyczny system zarządzania ekipą.

Teraz Japończycy chcą wrócić do ścigania w klasie LMP1. Ujawnili właśnie pierwszy rysunek możliwego wyglądu przyszłego bolidu i podali kilka informacji. Oczywiście ilustracja daje tylko pewien pogląd na wygląd wozu, bo ten na pewno jeszcze się zmieni. Widać jednak, że Toyota nic nowego nie odkryła (a przynajmniej na tym rysunku tego nie widać) i bolid jest zlepkiem wyglądu innych aut.

Wersja z 1999 roku ma charakterystyczny biały nos
Wersja z 1999 roku ma charakterystyczny biały nos

Firma zdecydowała, że do napędu wozu posłuży silnik benzynowy i jednostka elektryczna, a więc będziemy mieli do czynienia z hybrydą. Oba motory zostaną zaprojektowane w Japonii, natomiast podwozie i nadwozie opracują specjaliści w Niemczech. Główną bazą Toyoty będzie siedziba w Kolonii. Niestety na razie nie wiem, kto będzie odpowiadał za projekt samochodu.

Japończycy zapowiadają, że wystartują w przyszłym roku w całej serii FIA World Endurance Championship, czyli przekształconym w mistrzostwa świata pucharze Le Mans, w którą będzie wliczony 24-godzinny wyścig w Le Mans. Pierwsze testy wozu odbędą się na początku przyszłego roku.

Gdy pojawią się nowe informacje o tym wozie, na pewno Was o tym poinformujemy.

Zobacz też:

W poprzednim odcinku:

Źródło: Toyota

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯