Toyota Hilux na ostro. Wersja GR Sport dołącza do oferty
Toyota uzupełnia gamę Hiluxa o topową, sportowo nacechowaną wersję GR Sport. To propozycja dla klientów, którzy cenią sobie atrakcyjny wygląd i jeszcze lepsze osiągi w terenie.
03.01.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:49
Kolejny model Toyoty dołącza do linii GR Sport. Mowa o nowym Hiluxie, który doczeka się ostrzejszego wariantu. Do rynkowego debiutu zostało jeszcze trochę czasu, lecz producent już dziś pochwalił się wszystkimi detalami.
Wersja GR Sport jest inspirowana sukcesami marki w sportach motorowych, wliczając w to rajdy terenowe takie jak chociażby kultowy Dakar. Styliści Toyoty dołożyli wszelkich starań, by nadać nadwoziu więcej charakteru. Stąd pakiet aerodynamiczny, zmieniona atrapa chłodnicy czy akcesoria, takie jak np. dodatkowa osłona pod silnikiem.
Sam silnik to dobrze znany, 2,8-litrowy diesel generujący 204 KM mocy i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przeniesienie napędu na wszystkie 4 koła odpowiada 6-stopniowa skrzynia automatyczna i mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Na pokładzie jest też system aktywnej kontroli trakcji i zawieszenie o zmienionych nastawach zapewniających lepsze zachowanie w terenie.
Wersja GR Sport dostała zupełnie nowe amortyzatory i sprężyny, wytrzymalsze resory piórowe i tuleje przystosowane do przenoszenia większych obciążeń. Wszystko to w połączeniu z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym ma zapewnić pewne prowadzenie nawet w najtrudniejszych warunkach.
- Toyota Hilux ma legendarną reputację jako auto twarde i niezawodne. Odnosi się to nie tylko do naszej rajdówki, ale i do aut drogowych, w tym wersji GR Sport. Nowy model, który jest inspirowany naszymi samochodami z Rajdu Dakar, oferuje wrażenia z jazdy na jeszcze wyższym poziomie, zarówno na drogach jak i bezdrożach. Czuć w nim ducha sportowej rywalizacji, dzięki czemu klienci na całym świecie mogą posmakować atmosfery Rajdu Dakar– tak o Hiluxie GR Sport mówi Nasser Al-Attiyah, kierowca Toyota Gazoo Racing, wielokrotny mistrz świata w rajdach terenowych i trzykrotny triumfator Rajdu Dakar.
Więcej sportu znajdziemy też w kabinie wykończonej syntetycznym zamszem z czerwonymi przeszyciami. Są także aluminiowe pedały, fotele z poprawionym trzymaniem bocznym, a nawet wstawki z włókna węglowego.
Co warte odnotowania, mimo ostrzejszego charakteru wersja GR Sport wciąż może pochwalić się parametrami godnymi prawdziwego pickupa. Mowa o ładowności wynoszącej tonę i możliwości ciągnięcia przyczepy o masie 3,5 tony.
Pierwsze egzemplarze Hiluxa GR Sport mają pojawić się w salonach latem 2022 roku. Ceny na razie pozostają nieznane. Wiadomo jednak, że wyposażenie będzie bogate - ma bazować na najwyższych, dotychczasowych specyfikacjach.