Toyota Highlander żegna się z V6 w USA. W zamian będzie silnik turbo i nowe multimedia

Highlander od sześciu lat piastuje pozycję najpopularniejszego SUV-a średniej wielkości w USA. Cieszy się zaskakująco dużym wzięciem również w Europie, nie wykluczając Polski. Auto właśnie przeszło niewielki lifting. Zyskało nowy napęd i multimedia.

Toyota HighlanderToyota Highlander
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Toyota
Aleksander Ruciński

Highlander to maszyna, która idealnie trafia w gusta amerykańskich klientów. Jest duży, praktyczny, nieźle wyposażony i względnie tani. Jakby tego było mało, pod maską ma silnik V6. Niestety, to już przeszłość. Producent zdecydował się bowiem zastąpić 3,5-litrówkę mniejszą czterocylindrową jednostką z doładowaniem.

To główna zmiana wprowadzona na rok modelowy 2023 w amerykańskiej specyfikacji. Nowy silnik o pojemności 2,4 litra generuje 269 KM mocy i 418 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To odpowiednio o 30 KM mniej i 62 Nm więcej niż w dotychczasowym wydaniu.

Toyota twierdzi, że spalanie powinno pozostać na niezmienionym poziomie. Zmieni się za to emisja spalin. W szczególności tlenków azotu, która powinna być połowę niższa niż w większej sześciocylindrówce. Oczywiście równolegle wciąż dostępna będzie 248-konna hybryda oparta na 2,5-litrowym benzyniaku, którą kupicie również w Europie.

Przestarzałe multimedia w końcu znikną z pokładu
Przestarzałe multimedia w końcu znikną z pokładu © mat. prasowe / Highlander

Przy okazji liftingu Japończycy zdecydowali się także na kilka zmian we wnętrzu. Najważniejsze to zupełnie nowe multimedia z nawigacją w chmurze, zdalnymi aktualizacjami, sterowaniem głosowym, łącznością Wi-Fi, a także bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay. W bogatszych odmianach można też liczyć na cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala.

Można przypuszczać, że podobne nowości znajdziemy również we wnętrzu europejskiego wydania, choć na razie trudno powiedzieć kiedy to nastąpi. Jeśli chodzi o USA, odświeżony Highlander trafi do salonów pod koniec 2022 roku.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów