WAŻNE
TERAZ

Weto Nawrockiego ws. kryptowalut. Sejm zagłosował

Toyota GT86 z wolnossącym silnikiem 2,5 l? 

Już od jakiegoś czasu pojawiają się doniesienia dotyczące mocniejszych odmian Toyoty GT86 oraz Subaru BRZ. Tym razem nie dotyczą one turbosprężarki ani kompresora, ale wolnossącej jednostki napędowej o pojemności 2,5 l.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Już od jakiegoś czasu pojawiają się doniesienia dotyczące mocniejszych odmian Toyoty GT86 oraz Subaru BRZ. Tym razem nie dotyczą one turbosprężarki ani kompresora, ale wolnossącej jednostki napędowej o pojemności 2,5 l.

Pewne jest, że prędzej czy później Toyota zaprezentuje wzmocnioną wersję modelu GT86. Nie wiadomo, czy na tym etapie Toyota i Subaru rozdzielą się czy nadal będzie to projekt wspólny. Wcześniej dyskutowano na temat zastosowania wspomagaczy w postaci turbosprężarek czy kompresora do jednostki o pojemności 2,0 l.

W ostatnim czasie jednak pojawiła się informacja pochodząca podobno ze sprawdzonych źródeł, która mówi, że Japończycy nie zamierzają sztucznie wzmacniać silnika, tylko chcą całkowicie go zmienić. Czterocylindrowy bokser o pojemności 2,0 l ma zostać zastąpiony jednostką o pojemności skokowej 2,5 l.

Obraz

Z rozmowy z szefem inżynierów projektu GT86 wynika, że Toyota rozważała kilka możliwości, a jedna z nich ujrzy światło dzienne przy okazji stylistycznego odświeżenia auta w 2015 roku. Nowa jednostka napędowa, a najprawdopodobniej tę opcję wybrał japoński koncern, ma rozwijać nie 200, ale 260 KM.

Teoretycznie to lepsze rozwiązanie. Równy przyrost mocy i łatwiejsza kontrola wolnossącego silnika na tylną oś, a także pozostawienie tunerom większego pola do popisu. Jednak prawdę mówiąc, chyba wszyscy spodziewaliśmy się, że mocniejsza Toyota GT86 ujrzy światło dzienne szybciej.

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Rally w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Rally w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯